פרקליטי נתניהו על האישום המתוקן: מואשם במעשים שלא נחקר עליהם

עורכי דינו של רה"מ טענו בתשובתם לביהמ"ש כי נתניהו לא תושאל על כל הטענות המופנות כלפיו בעניין "וואלה"; גם נוני מוזס השיב לאישומים: השיח ביני לבין נתניהו היה לגיטימי ולא פלילי

זמן צפייה: 01:06

פרקליטיו של בנימין נתניהו הגישו הערב (שני) לבית המשפט את תגובתם על כתב האישום המתוקן נגדו, וטענו כי ראש הממשלה "מואשם במעשים שכלל לא נחקר עליהם", ואף קבעו כי מדובר ב"ניסיון להדיח ראש ממשלה חזק מהימין". בתוך כך, נתניהו ביקש לדחות את שלב ההוכחות במשפט עד שתתקבל החלטה סופית בעניין התאגידים.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בשלב שמיעת הראיות וליבון הטענות תתברר לבית המשפט התמונה העובדתית המלאה המשקפת את האמת, והגיעה העת שכך ייעשה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתחם בדיקות קורונה חדש בנתב"ג: תוצאות – עד 4 שעות

סקר: עלייה של פי 20-6 ברמת הנוגדנים אצל מקבלי מנת החיסון ה-2

עם כניסת המפכ"ל לתפקיד: סבב מינויים בסגל הבכיר של המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רויטרס

בהודעה המלאה כתבו הפרקליטים כי "מכתב האישום המתוקן עולה כי קיימת הסכמה חד משמעית שראש הממשלה לא קיבל שוחד, והטענה נגדו היא 'שלא סירב להצעתו של נוני מוזס מספיק מהר'. אין כזאת טענה בספר החוקים של מדינת ישראל", ציינו, "זאת טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בחקיקה, בפסיקה או בשום מקום אחר, ויש לדחות אותה על הסף".

לטענתם, לא רק שהחקירות "נפתחו ללא אישור היועמ"ש, בניגוד למתחייב מחוק יסוד הממשלה", אלא גם "מתוך 150 המקרים שכתב האישום המתוקן טוען לגביהם למעורבות לכאורה בסיקור התקשורתי ב'וואלה' - רה"מ נשאל רק על מספר מקרים בודדים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

"מרבית הפניות לוואלה היו עבודת דוברות שגרתית ורגילה", הוסיפו, "למשל הודעות לעיתונות שנשלחו בתפוצה רחבה לכלי התקשורת, ובקשות רגילות ומקובלות לפרסום תגובות. הפרקליטות לא מבינה כנראה כיצד עובדת עיתונות".

בהמשך, התייחסו גם לתיק 2000, וכתבו כי "קיימת הסכמה חד משמעית על כך שראש הממשלה לא קיבל דבר, והטענה נגדו היא שלא סירב להצעתו של נוני מוזס מספיק מהר. אין כזאת טענה בספר החוקים של מדינת ישראל - זאת טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בדין הישראלי ושאין לה תקדים".

מו''ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס
ארנון נוני מוזס | צילום: חדשות 13

במקביל, גם נוני מוזס הציג את תגובתו לכתב האישום, וטען: "השיח ביני לבין נתניהו היה לגיטימי ולא פלילי". עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג ציינו כי "מוזס כופר באישום נגדו ודוחה מכל וכל את הטענה כי הציע והבטיח שוחד לנתניהו".