בן גביר לראש העיר שירו על ביתו: "חברים שלך הצביעו נגד חוק הנשק"

השר לביטחון לאומי נפגש עם ראש עיריית טייבה לאחר הירי על ביתו ורצח האמבטח שלו ושוחח איתו על האלימות בחברה הערבית. השר תקף את חברי הכנסת מהמפלגות הערביות ואמר כי "כשאני מחוקק חוק כמו חוק הנשק והם מצביעים נגד - זו טעות"

זמן צפייה: 01:46

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש היום (שישי) עם ראש עיריית טייבה שועאע מסארווה מנצור לאחר הרצח מול ביתו וביקר את חברי הכנסת מהמפלגות הערביות בכך שהם אינם פועלים למיגור הפשיעה בחברה הערבית. בן גביר התייחס לחוק שמאפשר חיפוש ללא צו ואמר כי "חלק מהחברים שלך לא מאפשרים לי להביא את החוקים האלה". צו איסור פרסום הוטל על החקירה - ששב"כ מעורב בה.

הדברים נאמרו בשיחה סגורה שהודלפה ובה אמר השר: "עשתי כמה דברים שאני מקווה שישפרו, אין פיתרון קסם. העברתי חוק שנקרא חוק הנשק - החוק מאפשר לשוטרים להיכנס לכל בית בלי צו חיפוש ולמצוא נשקים. אבל חלק מהחברים שלך לא מאפשרים לי להביא את החוקים האלה. למה להצביע נגד חוק הנשק? הבעיה הכי גדולה זה נשק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304211528' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הרצח' poster='' kid='1_47e4492s' duration='']

"אתה רוצה שלכל בית יהיה נשק? הילדים שלך ישלמו את המחיר - לא הילדים שלי, אני גר בחברון. בחברון יש פחות נשק ממה שיש כאן. כשאני מחוקק חוק כמו חוק הנשק והם מצביעים נגד - זו טעות. יש ועדה לפשיעה במגזר הערבי והם לא באים - זו טעות. פשיעה במגזר הערבי זו בעיה שלי ושלהם והם צריכים לשתף פעולה בעניין הזה".

זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, שב"כ מעורב באופן מלא עם המשטרה בחקירת האירוע, בו נרצח אדיר נאג'ם, מאבטח בן 25. זאת, לאור אופי האירוע - ניסיון פגיעה בראש עיר שהוא סמל משילות. שב"כ התערב במקרה דומה בחקירת הירי לעבר ביתו של ניצב חכרוש והנחת המטען במשרד הבריאות בנצרת ובמקרים נוספים. אם יעלה במהלך החקירה כי מדובר בסכסוך פלילי ולא באיום לעבר דמות או מוסד שלטוני - היא תמשיך להתנהל באופן מלא ע"י המשטרה.