חשד לרצח והתאבדות בבית שמש: אב דקר את בתו למוות - ושם קץ לחייו

צוותי מד"א שהוזעקו לבית בעיר מצאו בזירה את אלכסנדר סבנוק בן ה-43 ובתו ליאנה בת ה-22 עם פציעות חודרות וללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותם. נגד האב עמד צו הרחקה מילדיו, המשטרה פתחה בחקירה

זמן צפייה: 03:39

חשד לרצח והתאבדות: אלכסנדר סבנוק בן ה-43 ובתו ליאנה בת ה-22 נמצאו הבוקר (שבת) ללא רוח חיים בדירה בבית שמש. צוותי מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותם עם פציעות חודרות, ונאלצו לקבוע את מותם. השניים נמצאו בחדרים שונים בבית ברחוב אורטל בעיר, בו מתגוררת אימה של הצעירה עם שני ילדיהם, כאשר האב דקור בכל חלקי גופו, ובתו נמצאה כשהיא דקורה באזור הצוואר.

ליאנה סבנוק, שנרצחה ע''פ החשד ע''י אביה בבית שמש
ליאנה סבנוק, שנרצחה ע''פ החשד ע''י אביה בבית שמש | צילום: מתוך אינסטגרם

כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו באיסוף ממצאים וראיות בזירה. מפרטי החקירה הראשוניים עולה כי סבנוק היה בהליכי גירושין מאימה של הצעירה, והוצא נגדו צו הרחקה משני ילדיו. האם הייתה הבוקר בנופש בצפון, וידעה שהאב מגיע לבקר את בתו. כשלא ענו לטלפונים היא הזעיקה את בנה בן ה-17, שלא היה בבית, והוא זה שמצא את אחותו ואביו ללא רוח חיים. הבן עוכב לתחקור במשטרה וגרסתו נבדקת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207231220' autoplay='0' credit='' desc='כוחות משטרה בזירה' poster='' kid='1_3aft8u9k' duration='']

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב. רפ"ק קובי תומר, קצין אג"ם של תחנת בית שמש, מסר: "ב-11 בבוקר התקבלה קריאה על דירה בעיר בית שמש ובה חשד לרצח. צוותים שהגיעו למקום מצאו שני אנשים דקורים וביצעו את כל הפעולות. מז"פ מבצע את הבדיקות והחקירה נמצאת בראשיתה. מפקד מחוז ירושלים ביצע הערכת מצב והחשד שמדובר ברצח. אנחנו נמצאים בראשית החקירה".

פרמדיק מד"א אושרי אדרי סיפר: "כשנכנסו לדירה ראינו את הגבר והאישה מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות ומדממות בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם".

זירת הרצח וההתאבדות בבית שמש
זירת הרצח וההתאבדות בבית שמש

זירת הרצח וההתאבדות בבית שמש
זירת הרצח וההתאבדות בבית שמש | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

האירוע הבוקר מצטרף לשני מקרים טראגיים של אלימות במשפחה שאירעו בשנה האחרונה בבית שמש. בסוף חודש אוקטובר 2021, לפני כשמונה חודשים, נרצחה אישה בת 52 על ידי בנה בן ה-27. שמונה ימים בלבד לאחר מכן רצח נער בן 17 את אביו בן ה-47.

אמש עצרה המשטרה אישה, תושבת ראשון לציון, בחשד שדקרה את בן זוגה של אמה ופצעה אותו באורח בינוני, לאחר ויכוח שהתפתח ביניהם. ביום שני השבוע נדקר למוות גבר בן 57 על ידי בנה של בת זוגו בדירה ברחוב ילין בנתניה.

בהכנת הידיעה השתתפו יוסי אלי ומיה איידן