שש שנים אחרי שאחיו נרצח: אח נוסף של ראש מועצת בית ג'ן נורה למוות

בסאם אמין קבלאן בן ה-41 נורה למוות וגבר נוסף כבן 50 נפצע באורח קשה באירוע ירי ביישוב שבגליל העליון ופונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. מרדף משטרתי מתבצע אחר רכב מאזדה החשוד בירי

זמן צפייה: 00:12

בסאם אמין קבלאן בן ה-41 נורה למוות היום (שישי) וגבר נוסף כבן 50 נפצע באורח קשה ביישוב בית ג'ן שבגליל העליון. צוותי מד"א שהגיעו למקום איתרו את השניים בתוך רכב ופינו את הפצוע כשהוא מורדם ומונשם למרכז הרפואי לגליל בנהריה. מרדף משטרתי מתבצע בשעה זו אחר רכב מאזדה החשוד בירי.

בסאם אמין קבלאן
בסאם אמין קבלאן

אחיו של קבלאן, נרצח לפני כשש שנים גם כן באירוע ירי בצומת ראמה. אחיהם של השניים, ביאן קבלאן, כיהן בעבר כראש מועצת בית ג'ן.

פרמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. ראינו את שני הפצועים שהיו מחוסר הכרה וסבלו מפציעות חודרות. מיד ביצענו בדיקות רפואיות, פצוע אחד היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו והפצוע השני שנפצע באורח קשה מאוד הורדם בשטח ופונה לבי"ח כשמצבו קריטי".

ראש העדה הדרוזית, שייח' מוופאק טריף, אמר: "הרצח בבית ג'ן הינו מעשה טרור פלילי נפשע. מדובר באירוע קשה, חמור, ואכזרי. לאיש אין זכות ליטול חיים של אדם. כל אדם. אני מגנה בכל תוקף ומוקיע את המעשה הנפשע. אני מטיל את האחריות על משטרת ישראל שאיננה מצליחה למנוע מעשי רצח בלב יישוב בישראל, בצהרי היום באין כל מפריע. אני מתריע מזה תקופה ארוכה בפני גורמי הממשלה והביטחון על אוזלת היד וחוסר המעש. הכתובת על הקיר גם של הרצח הבא וזה יגיע גם למרכזי הערים, אם לא המדינה תתעורר. אנו במצב במלחמה ויש לנהוג כפי שנוהגים במלחמה ולהפעיל סמכויות חירום.

"לא די בפרסום סטטיסטיקה לעומת שנה שעברה. רק לפני מספר ימים "התגאו" בסיכול ארגון פשיעה במרכז, המדינה מאבדת את המשילות בצפון. לבי עם משפחת הקורבן ומתפלל להחלמת הפצוע שנאבק על חייו ברגעים אלו".