3 שבועות לאחר ההנחיה לתגבר את הכוחות בב"ש - פלוגות מג"ב הוצאו מהעיר

ראש הממשלה הנחה רק לפני שלושה שבועות על שליחת 2 פלוגות מג"ב לעיר הדרומית על מנת לתגבר ולסייע במאבק בפשיעה במגזר הערבי. כעת, יממה בלבד לאחר המהומות והירי בעיר, הוחלט לקפל את הכוחות

זמן צפייה: 01:46

פרסום ראשון: יממה בלבד אחרי התקרית האלימה בסורוקה, המשטרה החליטה היום (שלישי) להוציא את כוחות משמר הגבול מבאר שבע. בעיר הדרומית עוד לא הצליחו להתאושש מתקרית הירי וההתפרעות בבית החולים סורוקה, והבוקר התברר כי במשטרה הוחלט להוציא מהעיר את הכוחות שהגיעו לתגבר אותה רק לפני שלושה שבועות.

אז, בשיאה של האלימות בעיר, הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט על שתי פלוגות של מגב שיגויסו למאבק בפשיעה במגזר הערבי בדרום הארץ. בהודעה שהוציא בנט נכתב כי, יחד עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב, הוא הנחה להעמיק את המאבק בפשיעה במגזר הערבי בדרום ולשם כך יועברו פלוגות המג"ב מעוטף ירושלים לדרום, "וזאת במטרה להעביר כוחות מיומנים שיסייעו במאבק בפשיעה באזור".

גורמים במחוז הדרומי של המשטרה הופתעו מההחלטה שהתקבלה היום. לטענתם, באר שבע נמאצת במצב חירום ועכשיו זה הזמן לחזק את העיר ולא להחליש אותה.

במשמר הגבול הסבירו כי שתי הפלוגות שהגיעו לתגבר סיימו את המילואים שלהן, אך כוחות נוספים של המשטרה יחליפו אותם. "כוחות של החטיבה הטאקטית ייפרסו בעיר במקומם ויתוגברו בימים הקרובים".