חשד: ביקשו העלאה בשכר, סורבו - וסחטו באיומים בעל עסק בבאר שבע

שני תושבי תל שבע שעבדו במשך מספר שנים בבית עסק דרשו שיפור בתנאים והעלאה בשכר. לפי החשד, לאחר שסורבו הם גרמו נזקים לעסק ואף ירו עליו באחד המקרים. "אנחנו לא עובדים שאתה מפטר"

אזיקים. אילוסטרציה
אזיקים. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

שני תושבי תל שבע נעצרו בשבוע שעבר בחשד לסחיטה באיומים של בעל עסק בבאר שבע ומעצרם הוארך עד היום (ראשון). השניים, פאדי ומחמוד אל עאסם, בני 30 ו-24, עבדו בשמירה בעסק במרכז מסחרי בבאר שבע אך דרשו לקבל תנאים ושכר גבוהים יותר ומשסורבו - החלו לאיים על בעל העסק.

החשודים עבדו בבית העסק מספר שנים ולפני מספר שבועות פנו למעסיקם בבקשה שישפר את התנאים שלהם ויהפוך אותם לעובדי החברה. לאחר שהוא סירב, נגרמו נזקים לעסק והוא נפרץ בכמה הזדמנויות. השניים גם איימו כי "תהיה מלחמה".

בעקבות האיומים החשודים פוטרו ובתחילת החודש בוצע ירי לעבר העסק. לבעלים הועברה הודעה כי "זהו הלילה האחרון של השומר" וכן שהוא עשה טעות בכך שפיטר אותם, מפני ש"אנחנו לא עובדים שאתה מפטר".

מחלקת חקירות סחיטה באיומים של ימ"ר נגב ביצעה חקירה סמויה והשניים נעצרו בשבוע שעבר. ראש צוות החוקרים, רס"ב אייל סבן סיפר כי "מדובר באירוע חמור בו על פי החשד נעשה נסיון סחיטה באיומים תוך גרימת נזק לעסק. בעל העסק קיבל החלטה נכונה ושיתף את חוקרי היחידה בהשתלשלות האירועים ולבסוף נעצרו חשודים וצפויים נגדם כתבי אישום".