תקפו וירו ממניע גזעני: שלושה צעירים מבת ים מואשמים בטרור

פרקליטות מחוז ת"א הגישה כתבי אישום נגד יהונתן מזר, יניב שבתאי וירין סוכר, לאחר שבנובמבר האחרון נתקלו בשני צעירים ערבים, אחד מהם בכיסא גלגלים, כשהם יושבים בגינה עם שתי צעירות יהודיות, ותקפו אותם באלימות. "אלימות פיזית ומילולית המונעת משנאה, מגזענות ומאידאולוגיה לאומנית קיצונית"

זמן צפייה: 01:57

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד יהונתן מזר, בן 22, יניב שבתאי, בן 24, וירין סוכר, בן 21, שלושתם מבת ים, בגין מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, וכן עבירות נשק וסמים, לאחר שתקפו צעירים ממוצא ערבי בגינה ציבורית בבת ים בחודש נובמבר אשתקד.

אתמול במהדורה המרכזית סיפר אחד הצעירים שהותקפו לחדשות 13: "אחרי הנקודה הזאת החיים שלי התהפכו, זהו, אני מרגיש שאין לי חיים כבר. אני פשוט מרגיש שפגשתי את המוות".

הצעיר בכיסא הגלגלים שהותקף בבת ים
הצעיר בכיסא הגלגלים שהותקף בבת ים

על פי כתב האישום, ב-14 בנובמבר בשעות הלילה המאוחרות נכנסו הנאשמים לגינה ציבורית בבת ים כאשר סוכר נושא אקדח מאולתר. בעודם בגינה חלפו הנאשמים על פני קבוצה שכללה שני צעירים ממוצא ערבי, שאחד מהם יושב בכיסא גלגלים בשל היותו חולה ALS, ושתי צעירות ממוצא יהודי.

הנאשמים החליפו עמם מספר מילים וזיהו את המבטא הערבי של אחד הצעירים, ועל פי כתב האישום החליטו לפגוע בו מתוך מניע לאומני אידיאולוגי. הנאשמים חזרו למקום, ואז החל מזר לבעוט בחוזקה ולהכות באגרופים בראשו של אחד הצעירים, שכתוצאה מכך נפל, ובעודו שרוע על הקרקע החלו הנאשמים לבעוט ולהכות אותו תוך שהם צועקים "תהרגו אותו, הוא ערבי".

בהמשך הכה אסרף את הצעיר באמצעות האקדם המאולתר, ובמקביל אחד הנאשמים בעט בראשו ובחזהו של הצעיר שישב בכיסא גלגלים. במהלך האירוע הוציא סוכר את האקדח המאולתר וכיוון אותו ל עבר פלג גופו העליון של אחד הצעירים, במטרה לירות לעברו ולפגוע בו. שבתאי ראה זאת, וכדי למנוע תוצאה קטלנית הוא הסיט את ידו במהלך הירי, ואז נפלט קליע שפגע וחדר לרגלה של אחת הצעירות.

כתוצאה מהתקיפה נגרמו לצעיר חבלות מרובות בראשו, פניו וגופו, והוא נזקק לאשפוז בבית החולים. כמו כן, כתוצאה מהירי שחדר לשוק רגל ימין של הצעירה היא נזקקה לטיפול בבית החולים. בנוסף, נגרמו חבלות של ממש לצעיר שישב בכיסא גלגלים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציין עו"ד דגן: "מעשי המשיבים מהווים מעשה טרור חמור לכל עניין ודבר, הכולל ירי לעבר חפים מפשע בטבורה של עיר, ואלימות פיזית ומילולית המונעת משנאה, מגזענות ומאידאולוגיה לאומנית קיצונית ותוקפנית אשר תכליתה היא לפגוע בערבים באשר הם ערבים ולהטיל פחד, אימה ובהלה על אזרחים ערביים בישראל".