הלינץ' בבת ים נגד אזרח ערבי: שלושה צעירים מואשמים במעשה טרור

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם, אשר לקחו חלק בלינץ' במהלך ימי מבצע "שומר החומות". "הוציאו את המתלונן מרכבו בכוח, הטיחו אותו ברצפה - והיכו באגרופים"

זמן צפייה: 01:53

כתב אישום ובקשת מעצר עוד תום ההליכים הוגשו הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד שלושה צעירים, אשר לקחו חלק בלינץ' בבת ים באזרח ערבי במהלך ימי מבצע "שומר החומו"ת. השלושה, משה מנסור בן ה-27, מאור מוגרבי בן ה-20 ואושר איתגב בן ה-24, מואשמים במעשה טרור של חבלה מחמירה והתפרעויות.

על פי כתב האישום, ב-12 במאי - ובעיצומו של המבצע והעימותים בין יהודים לערבים שאירעו ברחבי הארץ באותם ימים, עלתה קריאה לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בטיילת בבת ים. בעקבות כך, עשרות פורעים - בהם גם הנאשמים, התקהלו באזור והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים ולקרוא קריאות חוזרות ונשנות לפגוע בהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתווה לפתיחת שנת הלימודים: קפסולות ביישובים עם תחלואה גבוהה

צרות באולימפיאדה: יום לפני טקס הפתיחה – במאי הטקס פוטר

הנאשם באונס בת 13 במלונית הותקף בכלא ע"י אסיר המקורב לדומרני

בת ים, מתפרעים
האירועים בבת ים | צילום: חדשות 13

"בעוד מנסור ואיתגב צפו בפורעים, הצטרף אליהם מוגרבי וקרא יחד עימם בין היתר גם 'מוות לערבים'", נכתב בכתב האישום. בסביבות השעה 21:30 הגיע סעיד מוסא עם רכבו אל הטיילת ועצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו אם הוא ערבי. המתלונן השיב בחיוב, "ובתגובה הוטח לעברו אגרוף ממנו הצליח לחמוק, תוך שהתוקף צועק 'הנה ערבי'". המתלונן ניסה לברוח - ללא הצלחה.

"מנסור ואחרים הוציאו את מוסא מרכבו בכח, מנסור הטיח אותו ברצפה והוא ומוגרבי ניסו לבעוט בו בעוד האחרים חשמלו אותו בשוקר והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית. בעת שהמתלונן שכב על הקרקעף הרים מוגרבי קורקינט חשמלי - והטילו על המתלונן". הלינץ' הופסק רק כאשר עוברי אורח התערבו והרחיקו את התוקפים.

סעיד מוסא הפצוע מהלינץ' בבת ים
סעיד מוסא הפצוע מהלינץ' בבת ים | צילום: חדשות 13

כתוצאה ממעשיהם, נגרמו למתלונן חבלות חמורות בגופו: שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו לו חבלות וחתך בחזה, "אשר יצרו חזה אוויר וכן נגרמה לו בצקת בגרון", לשון כתב האישום.

עו"ד עפרה קרמני אוטולנגי, אשר הגישה את הכתב האישום מטעם הפרקליטות, אמרה כי "השלושה השתתפו בלינץ' שנעשה באזרח ערבי חף מפשע. מידת האלימות והאכזריות שננקטה בו זעזעו את הציבור והרעידו את אמות הסיפים".