צעיר שהוביל למעצר מאמנו לשעבר: "קפאתי בזמן שהוא נגע בי"

ב', שלפני תשע שנים היה חלק מנבחרת כדורסל בב"ש, חשף בריאיון לחדשות 13 כיצד הותקף מינית על ידי רונן יוסף: "הוא אמר לי שזה יישאר בינינו ושזה לא משהו שהוא עושה עם כולם"

זמן צפייה: 03:21

בריאיון לחדשות 13, מספר אחד מתלמידיו לשעבר של רונן יוסף, שנחשב שנים רבות לאחד המאמנים הבכירים בליגות הנוער שבאזור באר שבע, כיצד היה נוהג לפגוע בו מינית, ואת הסיבה מדוע החליט לחשוף את ההתעללות שעבר תשע שנים אחרי. וכעת, חודש לאחר שב' הגיש נגד יוסף תלונה במשטרה, הוגשו שש תלונות נוספות ועוד שלוש תלונות הועברו למרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

"בעצם הוא הציע לי לעבור אצלו אימון אישי בשביל לקדם אותי בקבוצה, ושם הוא התחיל לגעת בי. זה נימשך כמה חודשים", סיפר ב' והוסיף: "וכשבאיזשהו שלב לא רציתי יותר, אז הוא היה מתייחס אלי מגעיל באימונים ולא מכניס אותי לשחק. הפחד שלי היה להיות חלק מהסטטיסטיקה, ההוא שעבר את האונס על ידי המאמן. זה שיתק אותי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: נוכל לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מארס

הבריונים של טראמפ: אלה פעילי הימין הקיצוני שפרצו לקונגרס

טביעת הנעל בתא השירותים: חוות הדעת שסותרת את טענת זדורוב

מאמן הכדורסל רונן יוסף יחד עם נבחרת הכדורסל אותה אימן
מאמן הכדורסל רונן יוסף יחד עם נבחרת הכדורסל אותה אימן

בריאיון ראשון לחדשות 13, ב' חשף את שיטת הפעולה של יוסף: "באיזשהו שלב הוא הזמין אותי אליו הביתה לאכול ולשחק קצת בפלייסטיישן, ומשם נלך לאימון. הוא אמר לי שזה יישאר בינינו, ושזה לא משהו שהוא עושה עם כל אחד. לאחר מכן הוא התחיל לגעת בי יותר ויותר. אני קפאתי במקום כשזה קרה. חצי מבין שזה לא בסדר וחצי מכחיש שזה קורה לי".

ב', שהיה נער בן 15 כשחווה תקיפה מינית מצד מאמנו לשעבר, הסביר מדוע דווקא עכשיו הוא הגיש את התלונה: "קודם כול,זה כדי  להיות חופשי עם עצמי ועם הסביבה, לשים סוף לסיפור הזה. הסיבה השנייה היא המחשבה על אנשים נוספים שעברו את זה וסוחבים את זה איתם כל השנים. אני יודע בוודאות שיש עוד".

בימים האחרונים, ב' אף התעמת עם מאמנו לשעבר בתחנת המשטרה: "דפק לי הלב חזק, אמרתי לו, 'אתה נגעת בי. אתה אנסת אותי'. הוא ניסה קצת לשחק על הרגש שלי כשאמר שנולד לו ילד לא מזמן ושאמא שלו מבוגרת. אמרתי לו בתגובה: 'תחשוב מה היה קורה אם זה היה קורה לבן שלך'".

ב', שהגיש תלונה במשטרה נגד המאמן שחשוד בהתעללות מינית
ב', שהגיש תלונה במשטרה נגד המאמן שחשוד בהתעללות מינית | צילום: חדשות 13

מיכל מזרחי, ממרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בנגב, אמרה: "אני יודעת בוודאות שישנם עוד נפגעים בקהילה ואני יודעת שההליך הפלילי הוא הליך קשה, אבל שמירת הסוד היא קשה יותר מאשר לעבור את ההליך הפלילי".

מיכאל צבי, ראש מחלקת חקירות במרחב נגב, אמר" "אנחנו בהזדמנות הזאת פונים לציבור הרחב, גם של תושבי באר שבע וגם מחוץ לעיר. אם יש נערים צעירים שחוו מעשים כאלו ואחרים מאותו מאמן כדורסל, אנחנו נשמח שיבואו ויגישו תלונה".

עו"ד שלומציון גבאי-מנדלמן, המייצגת את רונן יוסף, אמרה: "מרשי מכחיש כל קשר לביצוע העבירות ומצר על כך כי המשטרה מסייעת בשיבוש חקירה בעודו עצור".

עו''ד שלומציון גבאי-מנדלמן
עו''ד שלומציון גבאי-מנדלמן