בר-לב בוועדת מחדל בריחת האסירים: "נמצאו תוכניות בריחה באחד מבתי הכלא"

השר לביטחון הפנים הגיע להעיד בפני הוועדה, שבודקת את אירוע הבריחה ממתקן הכליאה, וחשף כי תוכניות בריחה בכתב יד נמצאו בבית סוהר נוסף בארץ. בנוסף, העיד כי לאחר הבריחה "החאפריות הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה"

עמר בר-לב

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב העיד הבוקר (רביעי) מול חברי ועדת הבדיקה לאירוע בריחת האסירים מכלא גלבוע. בר-לב חשף כי "לפני כשבוע, בסריקה שנתית באחד מבתי הכלא בארץ, נמצאה באחד הארונות תוכנית בכתב יד של חפירת מנהרות בריחה. זה התגלה בבדיקה מתוכננת שנעשית פעם בשנה, להבנתי זה מאוד הפתיע את שב"ס".

מדוברות שירות בתי הסוהר מסרו בהמשך לכך כי השרטוטים נמצאו בכלא "עופר" במהלך חיפוש שגרתי בתאים ביו שני האחרון. אסירי התא הופרדו, הוגדרו בסיכון גבוה לבריחה והועברו לאגף ההפרדה בבית הסוהר.

Whatsapp Image 2022 02 09 At 1
השרטוטים שנמצאו בתא האסירים בכלא ''עופר'' | צילום: דוברות שב''ס

בנוסף, השר העיד גם על ההתנהלות בבוקר שאחרי הבריחה ואמר כי היו ליקויים קשים בהתנהלות וכי "החאפריות הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה בשעות הראשונות. מתחילת הסריקות הראשונות התקבלה תמונה שמלמדת על ליקויים קשים".

"לא היה צריך להיות מומחה כדי להבין שיש כאן אירועים קשים", סיפר השר. "התברר לי שהיה ניסיון בריחה, שכל הכלא נבנה על כלונסאות והתוכניות של הכלא היו חשופות ברשת. היה ברור שהחפירה לא עניין של ימים ושיש כשל מודיעיני ובבריחה עצמה כשל מבצעי"

כחלק מהסקת המסקנות השר אמר כי לפני שבוע הסתיים ביטון הכלא ומילוי החללים והתחיל חיזוק הרצפות. לדבריו, עד כה הושקעו 30 מיליון שקל מתקציב שב"ס. בהמשך יועברו עוד 39 מיליון שקל לשאר בתי הכלא. עם זאת, השר הדגיש כי המהלכים הללו יקרים ונדרשת תוספת תקציב לשב"ס.