בר-לב על פרשת ה"סרסור בסוהרות": "מי שיהיה מעורב בזה יודח"

השר לביטחון הפנים נשא דברים בטקס פתיחת פרויקט "עיר בטוחה" בעכו, ואמר כי "לא נאפשר, בוודאי לא הטרדות, וגם לא טיוחים של מקרים כאלו". בר-לב הוסיף כי המעורבים גם ימצאו עצמם בחקירה פלילית: "ליקוי מאורות שאסור שיחזור על עצמו"

זמן צפייה: 04:29

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס היום (ראשון) לפרשת ה"סרסור בסוהרות", כאשר נשא דברים בטקס פתיחת פרויקט "עיר בטוחה" בעכו. "אי אפשר שלא להתייחס לאירוע שמטלטל את הציבור הישראלי, ואת כולנו, בעיקר בימים האחרונים, וזו הפרשה המזעזעת שהתרחשה לפני שנים אחדות בכלא גלבוע", אמר בר-לב, "המקרים שאנחנו נחשפים אליהם הם מחרידים, איומים. לא פחות מזה"

אני יודע שאני מדבר גם בשם המפקדים שנמצאים כאן, ובשם המפקדים בשירות בתי הסוהר" המשיך בר-לב, "אני קורא את העדויות שמתפרסמות ופשוט מזדעזע. מדובר בליקוי מאורות שאסור שיחזור על עצמו. מדובר באירועים שקרו לפני כמה שנים, אבל לא לעולם חוסן, וצריך לוודא שהאירועים האלו הם נחלת העבר".

עוד אמר בר-לב: "אני מתחייב שאנחנו נטפל ביד קשה ביותר, ובאפס סובלנות, כלפי מי שיפגע בנשים, בין אם באלימות מינית או כל אלימות אחרת, בארגונים הכפופים למשרד לביטחון הפנים - משטרה, שירות בתי הסוהר ומערך הכבאות וההצלה. אני גם קורא לכל מי שהוטרדה או מוטרדת, בכל דרך שהיא, לא להסס ולפנות לדרגים שמעליה. אנחנו לא נאפשר, בוודאי לא הטרדות, וגם לא טיוחים של מקרים כאלו. ומי שיהיה מעורב בזה, גם יודח וגם ימצא עצמו נחקר פלילית".

השר עמר בר-לב בטקס חניכת מיזם ''עיר בטוחה'' בעכו
השר עמר בר-לב בטקס חניכת מיזם ''עיר בטוחה'' בעכו | צילום: דוברות המשטרה

בטקס חניכת נקודת המשטרה החדשה בעיר העתיקה בעכו והשקת התוכנית "עיר בטוחה" השתתפו גם ראש העיר שמעון לנקרי, המפכ"ל קובי שבתאי, מפקד מחוץ חוף ניצב יורם סופר ובכירים נוספים במשטרה. המפכ"ל אמר בטקס: "העיר העתיקה בעכו הופכת היום למרכז שיטור חזק עם שליטה נרחבת של המשטרה על הנעשה בעיר. הדבר יביא לשיפור משמעותי של תחושת הביטחון ודחיקה החוצה של העבריינים".

השר עמר בר-לב והמפכ''ל קובי שבתאי בטקס חניכת מיזם ''עיר בטוחה'' בעכו
השר עמר בר-לב והמפכ''ל קובי שבתאי בטקס חניכת מיזם ''עיר בטוחה'' בעכו | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, חיילת ששירתה בכלא גלבוע טענה כי נאנסה על ידי מחבל המרצה עונש מאסר, ומוקדם יותר היום התייחס לכך ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הממשלה. לפיד אמר כי שוחח עם נציבת שב"ס קטי פרי וציין כי "הם עשו שורה של פעולות מרשימות למנוע בעתיד הישנות מקרים כאלה". השרה מרב מיכאלי ביקשה לקיים דיון בקבינט המגדר, ואמרה כי "המקרים שקרו פשוט נוראיים".

השרה פנינה תמנו-שטה אמרה: "צריך להביא את הסוהרת שנשמע אותה בממשלה בלי שזה ישבש את החקירה. זה פשוט לסרסר בחיילות תחת השב"ס. כל מי שידע צריך לשלם את הדין". השר אלעזר שטרן הוסיף: "זה אירוע קטסטרופלי שקשור לאיך אנחנו קונים שקט עם אסירים ביטחוניים, צריך לשנות ולחקור".

בשלב הזה התערב השר בר-לב ואמר: "תפסיקו לדבר בלשון הווה, זה קרה לפני 5-4 שנים. אנחנו בחקירה". תמנו-שטה התנצלה ואמרה: "אני מחדדת אם לא הובנתי כהלכה, אכן זה קרה בעבר, אבל לא ייתכן - 5-4 שנים ואין עדין מסקנות?". שטרן סיכם: "אחרי שיתוקן המצב, נמחא כפיים. עד אז צריך פה שינוי".