בעקבות תחקיר "הצינור": קנס של 1.5 מיליון שקלים לבנק הפועלים

בתחקיר נחשף כי כספומטים ברחבי הארץ ביצעו חיובים – אך לא הוציאו את סכומי הכסף המבוקשים. בנק ישראל קורא ללקוחות שחוו את התקלה לפנות לסניף ולקבל את כספם חזרה

זמן צפייה: 01:44

בנק ישראל הודיע היום (חמישי) על קנס של מיליון וחצי שקלים לבנק הפועלים. זאת, בעקבות תחקיר "הצינור" ששודר בדצמבר 2018 שחשף כי כספומטים של הבנק ברחבי הארץ ביצעו חיובים - אך לא הוציאו את סכומי הכסף. אל מערכת "הצינור" הגיעו 14 עדויות של אזרחים שניסו למשוך כסף מכספומטים של בנק הפועלים, ועל אף שכרטיסם חויב – לא קיבלו את הכסף. במקרים אחרים, ניסו להפקיד סכומי כסף במזומן – אשר נבלעו ולא הופקדו בחשבון. על פי הערכות, במצטבר איבדו לקוחות הבנק מאות אלפי שקלים.

מבדיקת הצינור עולה כי התופעה מתרחשת בכספומטים מטבריה ועכו דרך בת ים ורמלה ועד באר שבע ואילת שבדרום. המשותף לכל הפניות שהגיעו למערכת הוא שכל הכספומטים השתייכו לבנק הפועלים.

בנק הפועלים מקבל עשרות פניות בנושא ביום. "הצטברו תלונות, אז באים ומתקנים. אחר כך זה שוב לא עובד, ושוב באים ומתקנים", סיפרה פקידה באחד הסניפים. "יכול להיות שזה איזשהו חלק שהם מחליפים אותו, בינינו – אלו לא חלקים חדשים אלא ממוחזרים ומשופצים. זאת ההנחיה של הבנק".