היועמ"ש: על הממשלה להסביר למה מתעכב מינוי מנכ"ל משרד המשפטים

ברקע עיכוב מינוי הבכירים, ולאחר ששלח מכתב לנתניהו על הנושא, מנדלבליט פנה לבג"ץ וקבע כי "אין מנוס מהוצאת צו על תנאי לממשלה ולרה"מ שיסבירו מדוע לא ממנים אדם קבוע לתפקיד"

נתניהו ומנדלבליט (לע"מ, רויטרס)
נתניהו ומנדלבליט | צילום: לע"מ, רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הערב (שני) לבג"ץ וקבע כי "אין מנוס מהוצאת צו על תנאי לממשלה ולראש הממשלה בנימין נתניהו - שיסבירו מדוע לא ממנים מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים".

לפני כשבועיים הודיע מנדלבליט במכתב ששלח לנתניהו כי אין הצדקה לעיכוב מינוי הבכירים בשירות הציבורי. יתרה מזאת, לדבריו, עיכוב המינויים מעורר קושי משפטי משמעותי מבלי שניתן טעם ענייני לכך. כמו כן, מנדלבליט הבהיר כי ככל שמינוי הבכירים ימשיך להתעכב, הוא יתקשה יותר להגן על התנהלות הממשלה בבג"ץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חוזר לממשלה: יעקב ליצמן ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון

כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים בעוד שבוע; מרכזי ביג ייפתחו מחר

גם שוודיה מטילה הגבלות נוספות: תאסור התקהלות של יותר מ-8 איש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

"אי נקיטת צעדים בהקדם האפשרי לקידום מינויים הולכת ומעצימה את הפגיעה הקיימת כבר עתה בתפקוד ויציבות שירות המדינה", כתב היועץ המשפטי לממשלה. "אבקשכם לפעול ללא דיחוי לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה - ככל שקיים טעם ענייני לעיכוב, אודה להבהרתו על מנת שניתן יהיה להידרש לכך".

לאחר הודעת מנדבליט, שר הביטחון בני גנץ הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה. גנץ קרא גם לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות בהקדם מפכ"ל למשטרה ולקדם את כל המינויים הבכירים בשירות המדינה. "המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל", כתב.