נטישת התינוק בקרטון: נבדקת אפשרות שמשפחתו משכם

במשטרה בודקים כי התינוק שהושאר בקופסת קרטון ברחוב בעכו ביום חמישי האחרון, הובא לשם על ידי משפחתו משטחי הרשות הפלסטינית, בתקווה שיימצא בישראל

זמן צפייה: 02:45

מי נטש את התינוק? המשטרה בודקת את האפשרות שהתינוק שננטש בקופסת קרטון ביום חמישי האחרון, הובא לשם מאזור שכם וננטש על ידי משפחתו בעכו בתקווה שיימצא בשטחי ישראל. זהו אחד הכיוונים הנבדקים והחקירה נמשכת.

כזכור התינוק, בן מספר ימים בלבד, אותר בקופסת קרטון ברחוב בעכו, ונאסף לתחנת המשטרה, משם פונה על ידי כוחות מד"א לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה. התינוק התגלה על ידי ג'יהאד, תושב עכו, שעבר במקום: "שני אנשים ברחוב אמרו לי לבוא להסתכל וראיתי תינוק בתוך קרטון. התקרבתי לתינוק, שמתי את היד שלי עליו, ראיתי שהוא עדיין בחיים. ישר התקשרתי למשטרה והם הגיעו ולקחו אותו. אני בהלם, הבנות שלי גם בהלם". השוטרים שהגיעו למקום מצאו את התינוק עם חבל הטבור עדיין מחובר אליו.

המשטרה איתרה תינוק בן מספר ימים בתוך קרטון בעיר העתיקה בעכו
המשטרה איתרה תינוק בן מספר ימים בתוך קרטון בעיר העתיקה בעכו | צילום: דוברות המשטרה

בתום בדיקה של מד"א הועבר התינוק למרכז הרפואי לגליל בנהריה להמשך טיפול רפואי, כשהוא נמצא בהכרה מלאה. גורמי רווחה שהוזעקו למקום מלוות את המקרה ובקשר רצוף מול בית החולים. מנהלת הפגייה בבית החולים, ד"ר ורד פליישר-שפר סיפרה : "התינוק הובא במצב טוב, כשהוא לבוש ובהכרה מלאה, עם חום גוף תקין. עפ"י רמת הסוכר בדמו, נראה כי הוא קיבל מזון. מכיוון שאנו לא יודעים דבר על אימו או על תקופת ההיריון, אנו עורכים בדיקות, שכרגע נראות תקינות". להערכת ד"ר פליישר-שפר, התינוק הינו בן יומיים-שלושה.