אחרי המכה שחטפו: שיחת העידוד שקיבלו התובעים במשפט נתניהו

פרסום ראשון: דחיית הבקשה לתקן את כתב האישום הובילו לשיחת עידוד וגיבוי של היועמ"שית ופרקליט המדינה לצוות התביעה בתיקי האלפים. בפרקליטות הבהירו שאין להם כוונה ליזום מגעים לעסקת טיעון עם נתניהו

זמן צפייה: 03:12

מנסים לעודד: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית אייסמן קיימו היום (שלישי) שיחת עידוד וגיבוי לצוות התביעה במשפט נתניהו. כך פורסם הערב לראשונה במהדורה המרכזית בחדשות 13.

השיחה התקיימה לאחר שהבוקר דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום באשר למועד קיום פגישת ההנחיה בין נתניהו לעד המדינה שלמה פילבר, פגישה שעומדת במרכז סעיף השוחד בתיק 4000.

בהרב מיארה ואייסמן גיבו בשיחה את צוות הפרקליטים ועודדו אותם. בנוסף, בפרקליטות מבהירים היום שלמרות ההחלטה, הם לא ייזמו מגעים לעיסקת טיעון ומבחינתם התיק ממשיך כרגיל. בהודעה שפרסמה הערב היועמ"שית בהרב-מיארה נכתב כי הפרקליטות לא מתכוונת לערער על החלטת בית המשפט לדחות את הבקשה לתקן את כתב האישום.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליט המדינה עמית אייסמן איסמן
פרקליט המדינה עמית אייסמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התובעת יהודית תירוש אמרה כי לאור ההחלטה, התביעה עשויה לבקש בסוף הדיון לעשות שימוש בסעיף 184, לפיו בית המשפט יוכל להרשיע את נתניהו ללא עובדות הנטענות בכתב האישום - כול עוד ניתנה לו הזכות להתגונן. הפרקליטות בעצם מבהירה זאת בדיון הנוכחי, כדי שבמהלך הסיכומים נתניהו לא יוכל לטעון שלא ניתנה לו הזכות להתגונן.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3105222013' autoplay='0' credit='' desc='מהי פגישת ההנחיה? ברוך קרא מסביר' poster='' kid='1_yu90wtr9' duration='']

כזכור, בשבוע שעבר הודתה הפרקליטות כי יתכן שטעתה בניסוח כתב האישום בתיק 4,000, בעניין מועד פגישת ההנחיה. "לאחר שבחנו את החומר", אמרה התובעת יהודית תירוש, "ראינו שיש מספר היתכנויות שהפגישה נערכה בימים שקודמים לשבעה בחודש. החל מרגע ההודעה שנתניהו הודיע לפילבר ועד המינוי בממשלה. נעשתה טעות על ידנו וייתכן שנעשתה טעות שכתב האישום לא נוסח באופן רחב יותר".

בנוסף, היום ספגה הפרקליטות מכה נוספת כשעד המדינה פילבר שינה גרסה בסוגיה נוספת. הפעם זה היה על תוכן שיחת המעקב שקיים עם בנימין נתניהו בשנת 2016.

בכתב האישום נטען כי בתחילת 2016 שוחח נתניהו עם פילבר כדי לראות אם ההנחיה שלו מבוצעת בקשר לבזק. בכתב האישום, אותה שיחה מכונה "שיחת המעקב". היום הציג עו"ד בעז בן צור, סנגורו של נתניהו, לפילבר תאריכים שונים ואמר לו תאריך של שיחה מסוימת. פילבר אישר ואמר כי כנראה שזה התאריך. התזה של עו"ד בנצור הייתה שאותה שיחה התקיימה בעקבות כתבה שפורסמה על בזק ולא בגלל מה שהפרקליטות טענה בכתב האישום כי מדובר היה במעקב מצידו של נתניהו לוודא שהנחייתו להיטיב עם אלוביץ' התקיימה.