מולנר תבע את המשטרה על מעצר שווא. הבלשים: "לא זיהינו אותו"

מתצהיר שהגישה המשטרה לבית המשפט, בעקבות תביעה שהגיש מולנר על כך שבלשים עיכבו אותו לתחנת משטרה לאחר שלא הייתה לו תעודת זהות, עולה כי העבריין נלקח לתחנה כי הבלשים טענו שלא זיהו אותו. פרקליטו טוען: "איך יכול להיות שבלשים לא מזהים אותו? זה נשמע מצחיק"

זמן צפייה: 00:47

האם יכול להיות ששוטרי מחוז תל אביב לא מזהים את העבריין עמיר מולנר? כך לפחות עולה מתצהיר שהגישה המשטרה לבית המשפט, בעקבות תביעה שהגיש מולנר על כך שבלשים עיכבו אותו לתחנת משטרה לאחר שלא הייתה לו תעודת זהות. כבר עתה ברור שהמשטרה תצטרך לשלם פיצויים למולנר – והשאלה היא רק כמה.

זאת לא הפעם הראשונה שמולנר תובע את המשטרה. לפני כמה שנים הוא תבע על כך שבלשים שברו את דלת ביתו לשווא, ופעם אחרת על כך שגרמו נזק לרכבו ובפעם אחרת על מעצר שווא. סך הפיצויים עד כה שמולנר הוציא מהמשטרה עומדים על 72 אלף שקלים, ונראה שגם הפעם לפי דברי השופטת עדי ניר בנימיני מבית משפט השלום בתל אביב הוא יקבל פיצוי.

עו''ד רונן רבי
עו''ד רונן רבי | צילום: חדשות 13

בא כוחו של מולנר, עו"ד רונן רבי, טען כי טענת המשטרה מגוחכת, שכן חלק מהבלשים היו בעבר בימ"ר תל אביב ומכירים את מולנר כמי שהיה היעד מספר 1 שלהם: "איך יכול להיות שבלשים לא מזהים אותו? זה נשמע מצחיק".

יתרה מזאת, הסביר עו"ד רבי, "אם היה להם חשד כלשהו, הרי שהם היו צריכים לחקור את מולנר במשטרה; אבל הם לא שאלו אותו שאלה אחת". במשטרה הבינו שפעילות השוטרים הייתה בעייתית והסכימו לשלם פיצוי של 10 אלף שקלים למולנר - אך הוא סירב וביקש לקיים דיון בנושא. השופטת הציעה כי היא תקבל החלטה, ללא זכות ערעור, כשהסכום יעמוד על בין 10,000 שקלים ל-50,000 שקלים.