גורמים בפרקליטות: הראיות נגד ביטן חזקות - סיכוי גדול שיואשם

בכירים במערכת אכיפת החוק מסרו לחדשות 13 כי העדויות נגד חבר הכנסת "מדברות בעד עצמן", וכי הוא צפוי להתקשות מאוד בשימוע. ההערכה היא שינסה לחתור להסדר טיעון - שגם במסגרתו ירצה מאסר

זמן צפייה: 02:33

גורמים בפרקליטות מסרו היום (ראשון) לחדשות 13 כי הראיות נגד חבר הכנסת דוד ביטן "מדברות בעד עצמן" וכי רוב הסיכויים שבתום השימוע יוחלט להגיש כתב אישום נגדו. לדבריהם, ביטן צפוי להתקשות מאוד בשימוע.

בידי הפרקליטות והמשטרה יש ראיות חזקות מאוד, הכוללות עדויות, הקלטות ושני עדי תביעה חזקים מאוד. ההערכה במערכת אכיפת החוק היא שביטן יחתור להסדר טיעון, שגם במסגרתו הוא יצטרך לרצות עונש מאסר.

עוד בחדשות 13:

היועמ"ש החליט: ביטן יועמד לדין בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים

ביטן ויתר על מינויו לשר החקלאות: "חבל שנדחה עד שנעקר מתוכן"

מסתמן: ח"כ ביטן יואשם בימים הקרובים בשוחד כפוף לשימוע

Eqzgls
דוד ביטן

מוקדם יותר היום החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעמיד לדין את חבר הכנסת דוד ביטן, שיואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים - כפוף לשימוע. ביטן מואשם, כפוף לשימוע, בקבלת שוחד של 992 אלף שקלים - גם בזמן היותו חבר כנסת. בנוסף ביטן מואשם גם בהלבנת הון ועבירות מסים ב-9 פרשות. ארנון גלעדי, סגן ראש עיריית תל אביב, מואשם גם הוא כפוף לשימוע.

החלטתו של היועמ"ש התקבלה בהתאם להמלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה, שהגישה לפני כמה חודשים את חוות הדעת לפרקליט המדינה לפיה יש להעמיד לדין את ביטן במסגרת 9 פרשות שבהן הוא מעורב.

דוד ביטן ואביחי מנדלביט
דוד ביטן ואביחי מנדלביט | צילום: עמוד הפייסבוק David Bitan - דוד ביטן, רויטרס

ביטן יוכל לפנות ללשכת היועץ המשפטי לממשלה בתוך 30 ימים, על מנת לתאם מועד לשימוע, שייערך בתוך 90 ימים.

אחד מפרקליטיו של ביטן, עורך הדין אפרים דימרי, התייחס להחלטה: "ח"כ ביטן מעולם לא קיבל כספים או טובות הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו כעובד ציבור. כל ההחלטות שקיבל ח"כ ביטן, בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים, היו החלטות ענייניות שהתקבלו על בסיס שיקול דעת מקצועי, כשלנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד. לאחר שתיחשפנה הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו, יתפזר הערפל ותיחשף תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת מכתב החשדות".