עדות אבירם אלעד במשפט נתניהו: "מנכ"ל לא צריך להתערב בתוכן"

בבית המשפט המחוזי בירושלים הסתיימה עדותו של עורך "וואלה" לשעבר. "אחת הסיבות שבגללן התפטרתי הייתה התערבות עם אג'נדה", אמר אלעד. בהמשך צפויה להעיד ראש מערכת החדשות של האתר בעבר

אילן ישועה, אבירם אלעד, משפט נתניהו
אילן ישועה ואבירם אלעד | צילום: אור דנון

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים הסתיימה הבוקר (שני) חקירתו הנגדית של אבירם אלעד, ששימש כראש מערכת החדשות של וואלה החל משנת 2011, וכעורך הראשי של האתר בשנים 2018-2016, במסגרת תיק 4000. כיום אבירם אלעד הוא מנכ"ל חדשות 13.

במהלך עדותו טען אלעד כי "מנכ"ל לא צריך להתערב בתוכן בכלל", בהתייחסו לאילן ישועה, והוסיף כי "אחת הסיבות שבגללן התפטרתי הייתה התערבות עם אג'נדה", אמר אלעד. בהמשך צפויה להעיד ראש מערכת החדשות של האתר בעבר, מיכל קליין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנרצח ה-100 בחברה הערבית: בן 44 נורה למוות בדיר אל-אסד

בפעם השנייה תוך שבוע: אדם נורה למוות בקמפוס בלואיזיאנה

הודו: לפחות 25 הרוגים בעקבות גשמים עזים שהובילו לשיטפונות

אבירם אלעד בבית המשפט
אבירם אלעד בבית המשפט

עו"ד מיכל רוזן-עוזר, פרקליטתה של איריס אלוביץ', המנהלת את החקירה הנגדית, שאלה את אלעד האם הוא חשב שהעובדה שמנכ"ל האתר אילן ישועה מתערב בעבודתו העיתונאית מבטאת חוסר אמון. אלעד השיב שהיה מתח ניהולי ו"לא הרגשנו בזה בנוח", והוסיף שבמידה מסוימת הוא חש פגיעה בחופש העיתונאי שלו.

בנוסף התייחס אלעד גם ליחסים בינו לבין ינון מגל, ששימש כעורך הראשי של האתר כשאלעד שימש כראש מערכת החדשות, ואישר שהיחסים היו טובים ושהם היו חברים. לשאלתה של עו"ד רוזן-עוזר מה חשב מגל על ההתערבות של ישועה ענה אלעד כי המתח הניהולי סבב סביב שאלת הסמכויות של מגל, וכי הכעס של מגל נבע מכך ולא מהתערבויות בתוכן.

אילן ישועה וינון מגל
אילן ישועה וינון מגל

בתחילת עדותו במשפט בשבוע שעבר סיפר אלעד על הסיבות שהובילו לעזיבתו את אתר וואלה בשנת 2014. "חשבתי שהדבר הזה לא הולך להיעלם אלא להתגבר", אמר בהמשך לדבריו כי הייתה התערבות ברורה של האתר לטובת בנימין נתניהו ומשפחתו.

"ההתערבות בנושא משפחת נתניהו הפריעה לי מאוד, פגעה ביכולת שלי לעשות את העבודה", אמר אלעד. "בסופו של דבר זה גם הוביל להתפטרות שלי מ'וואלה'. באחד השלבים הלכתי עם המשנה לעורך הראשי ועם עורך דין לענייני עבודה כדי לראות מה מעמדנו החוקי, לאור העובדה שאנחנו רואים פגיעה במקצוע שלנו ובאתיקה העיתונאית".