כך ניסה היועמ"ש לשנות את העילה לגניזת התיק נגדו - לחוסר אשמה

פרסום ראשון: תיק החקירה נגד מנדלבליט בעודו הפצ"ר נסגר מחוסר ראיות. כעת, נחשף כי אחרי שמנדלבליט מונה לתפקידו הנוכחי, פרקליטו ביקש מניצן, שהיה כפוף לו, לשנות הסיבה שבגינה נסגר התיק

זמן צפייה: 03:02

פרסום ראשון: כחודשיים לאחר שאביחי מנדלבליט מונה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין שלו פנה לשי ניצן וביקש ממנו לשנות את הסיבה בגינה תיק החקירה נגדו בימיו כפצ"ר נסגר. התחקיר המלא ישודר ב"שישי עם אילה חסון". 

תחילת הפרשה במאי 2015. אז, הודיע היועץ יהודה וינשטיין על החלטתו לסגור את תיק החקירה נגד מנדלבליט, וכתב בחוות דעתו כי הוא סבור ש"יש מקום לאמץ את המלצת פרקליט המדינה ולגנוז את התיק מן הטעמים שפורטו בחוות דעתו".

חוות הדעת של ניצן אולם נעלמה מהדיון בעליון, אבל כעת מתברר כי כמה חודשים לפני כן, שלח ניצן מייל לוינשטיין באמצעות העוזר שלו חגי הרוש, שבו טען: "לאחר שקראתי ושקלתי היטב את כלל החומר, עמדתי היא שאין מקום לסגור מחוסר אשמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו על קריאת הליכוד לעצור את רביב דרוקר: "ניסוח לא מוצלח"

פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה פתחה בחקירה פלילית

רה"מ החליט: יוטלו הגבלות במוקדי תחלואה – אכיפת ההנחיות תוגבר

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כשהתיק נסגר, פנה מנדלבליט אל וינשטיין בניסיון לשנות את עילת הסגירה. וינשטיין הציע לו להגיש ערעור, אבל מנדלבליט, לקראת מינוי לתפקיד היועץ, בחר שלא לתת פומבי לעילת הסגירה. בשלב זה, העליון כבר הכשיר את מנדלבליט והוא החל למלא את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה.

כמה חודשים לאחר מכן, כאמור, עורך הדין של מנדלבליט ז'ק חן פנה לניצן, שהיה כפוף למנדלבליט, וביקש לגנוז את התיק בחוסר אשמה. "נבקשך להנחות את משטרת ישראל לגנוז את תיק החקירה בעילת היעדר אשמה". בתום דיונים רבים שקיים ניצן, הוא השיב לחן כי אינו יכול להחליט בנושא זה.

שי ניצן, פרקליט המדינה
שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר | צילום: דוברות משרד המשפטים