23 שנות מאסר נגזרו על אביעד משה שניסה לרצוח את שירה איסקוב

לאחר שהורשע בניסיון רצח של בת זוגו לשעבר שירה איסקוב ועבירות אלימות חמורות, בית המשפט גזר את העונש של משה. הפרקליטות דרשה בין 27-24 שנות מאסר. השופטת בגזר הדין: "זה היה מסע אכזרי של אלימות ברוטלית כשאיסקוב שרדה רק בנס"

זמן צפייה: 02:54

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) 23 שנות מאסר על אביעד משה, שהורשע בניסיון רצח ועבירות אלימות חמורות בבת זוגו שירה איסקוב, בערב ראש השנה בספטמבר 2020. יש להזכיר כי בשלב הטיעונים לעונש דרשה הפרקליטות לגזור על משה בין 27-24 שנות מאסר.

השופטת יעל רז לוי קראה בגזר הדין: "ריח החג היה באוויר וכולם עסוקים בהכנות אחרונות לחג, אך לפתע נשמע בכי של תינוק וקולות חבטה ועוד חבטה. המתלוננת (שירה איסקוב) צעקה והתחננה על חייה. בשארית כוחותיה נלחמה להישאר בחיים כדי שבנה לא יישאר יתום מאם. הנאשם לוחש לה 'תמותי', חונק, דוקר וחובט. מסע אכזרי של אלימות ברוטלית כשרק בנס היא שרדה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-2701221551' autoplay='0' credit='' desc='שירה איסקוב בבית המשפט' poster='' kid='1_e7z24xoy' duration='127']

השופטת דחתה את טענתו של משה שאיסקוב התגרתה בו. על בנם המשותף שהיה בזירה אמרה השופטת: "הפעוט היה בלב האלימות והאימה כשהוא חווה הכל בכל חושיו. הנאשם ניצל לרעה את חוסר יכולתו של הפעוט למלט עצמו מהזירה ולסייע לאמו".

מכתב האישום עלה כי משה תקף את איסקוב מספר פעמים באמצעות מערוך עץ, בעקבות ויכוח שהתפתח בין בני הזוג, ורצונה של איסקוב להתגרש ולהעביר את ערב החג יחד עם בנם בן השנה בבית הוריה. לאחר מכן הוא חנק אותה ודקר אותה 20 פעמים עם סכין מטבח משוננת.

אביעד משה
23 שנים בכלא. אביעד משה

עוד נכתב בכתב האישום כי משה ניסה לרצוח את איסקוב בזמן שהוא מקלל ומשפיל אותה, חוסם בגופו את הדלת כדי שהיא לא תוכל לצאת, ותוך התעלמות מוחלטת מזעקותיה ותחנוניה כי יפסיק. משה אף התעלם מהבכי של בנו שהיה ליד אימו, וכן מצעקותיהם של הוריה של המתלוננת ושל השכנים שלא יפגע בה.

משה הורשע גם בהתעללות בילדים ובחסר ישע, שכן את המעשים ביצע מול עיניו של בנם המשותף. מדובר בפסיקה תקדימית לנוכח העובדה שלא נעשתה פיזית בילד. "אף שהמעשים לא נעשו בו, הם פוגעים בנפשו", הדגישה השופטת יעל רז לוי שהרשיעה את משה בכל עבירות כתב האישום.

בחודש יוני האחרון נעצר משה בבית הכלא, בחשד שתכנן לאיים על גרושתו. מי שגילה את כוונותיו היה איש שב"ס, אשר שמע אותו משוחח עם קרוב משפחתו ואומר לו למצוא דרך לאיים על איסקוב כדי להפחיד אותה או לפגוע בה באמצעות עבריין שמקושר לארגון של שלום דומרני, זאת על מנת שהיא לא תעיד נגדו.