"לא הוכח מצבו הנפשי": אביעד משה הגיש ערעור חלקי על גזר דינו

לאחר שנגזרו עליו 23 שנות מאסר בגין ניסיון הרצח של מי שהייתה אז אשתו, שירה איסקוב, הגישו עורכי דינו של משה הודעת ערעור המבקשת להוסיף חוות דעת של מומחה פסיכיאטרי מטעמו, על מנת לבחון את מצבו הנפשי בעת ביצוע העבירה. "אין ספק כי אלמלא צירוף הנסיבות המפורטות היה עונש זה מופחת בצורה משמעותית"

אביעד משה

אביעד משה, שהורשע בניסיון הרצח של מי שהייתה אשתו, שירה איסקוב, הגיש היום (שלישי) ערעור חלקי של גזר הדין שניתן לו בסוף החודש שעבר, של 23 שנות מאסר. באמצעות עורכי הדין ירון בן יוסף ורז אלמוזנינו, טען משה בהודעת הערעור החלקית, כי לא ניתן משקל מספק למצבו הנפשי של משה, וכי משה מבקש להוסיף חוות דעת מומחה פסיכיאטרי מטעמו על מנת שיבחן את היסוד הנפשי בעת ביצוע העבירה.

עוד עולה כי מהודעת הערור כי סנגוריו של משה ינסו להוכיח שקיימת חפיפה בין שני סעיפי האישום העיקריים בהם הורשע משה, וכי יש לתת משקל, כפי שאף ציינה השופטת בגזר הדין להיקף הסיקור התקשורתי המפורט עוד טרם התקיימותו של דיון ראשון בתיק.

שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה
שירה איסקוב

סנגוריו של משה, עורכי הדין בן יוסף ואלמוזנינו מסרו: "הודעת הערעור אינה עומדת בסתירה לחרטה ולחומרת המעשה והסבל שנגרם לשירה איסקוב, עם זאת חשוב לזכור כי גזר הדין במשפט הפלילי מבוסס על מספר יסודות ברורים, בית המשפט המחוזי למעשה תהה בהכרעת דינו, הכיצד משתקף מצב נפשי לא ברור בו נמצא מר משה בעת האירוע מבלי להוכיח מצב זה באמצעות חוות דעת מומחה, ומשכך תפעל הסנגוריה במסגרת הערעור להשלמת חסר קריטי זה. במקרה דנן נגזר על מרשנו עונש חסר תקדים, אשר אין ספק כי אלמלא צירוף הנסיבות המפורטות בהודעת הערעור, היה עונש זה מופחת בצורה משמעותית".