לעיני שירה איסקוב: בעלה לשעבר אביעד משה הורשע בניסיון רציחתה

שנה לאחר שתקף אותה באכזריות, היום הורשע משה בניסיון לרצוח את שירה איסקוב: "נעשה פה צדק היום". בפסיקה תקדימית הורשע משה גם בהתעללות בקטין חסר ישע משום שביצע את המעשה לעיני בנם

זמן צפייה: 04:06

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (רביעי) את אביעד משה בניסיון רצח ועבירות אלימות חמורות בבת זוגו שירה איסקוב בערב ראש השנה שעברה. בנוסף, הורשע משה בהתעללות בילדים ובחסר ישע, שכן את המעשים ביצע מול עיניו של בנם המשותף. מדובר בפסיקה תקדימית לנוכח העובדה שלא נעשתה פיזית בילד. "אף שהמעשים לא נעשו בו, הם פוגעים בנפשו", הדגישה השופטת יעל רז לוי שהרשיעה את משה בכל עבירות כתב האישום.

בסיום הדיון, איסקוב שנכחה באולם כל העת, הייתה נרגשת ביותר ומסרה כי "אני מתרגשת מאוד בעיקר מכך שהאפוטרופוסות נשארת אצלי. רעדתי מזה שהבן שלי לא יראה את כותלי הכלא". עוד הוסיפה איסקוב כי "לא נזהרתי, זה היה יכול לפגוע בחיים שלי ושל הבן שלי. לשמחתי, נשארתי בחיים".

לדבריה, אין תחושת הקלה אחרי פסק הדין שניתן. "ילד שעובר טיפולים רגשיים עדיין, לאט לאט הוא יגלה מה הוא עבר ומה אני עברתי ומה עוד נעבור וזה לכל החיים - צלקת פשוט עמוקה". בסיום פנתה איסקוב לציבור הנשי ואמרה כי "אני קוראת להן שלא יפחדו להתלונן, שיאזרו אומץ, אני יכולה להבין אותן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יממה שנייה ברציפות: כמעט 10,000 מאומתים, 692 חולים במצב קשה

בנט ל"ניו יורק טיימס": "לא רואה פתרון לבעיה הפלסטינית בקרוב"

דיווח: חמאס התחייב למצרים כי העצרת המתוכננת לא תהיה אלימה

שירה איסקוב ועדי גוזי משיאות משואה
שירה איסקוב ועדי גוזי בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות | צילום: חדשות 13

משה טען להגנתו שלא ניסה לרצוח את איסקוב ושזאת התגרתה בו עד אובדן שליטה. אך רז-לוי ביטלה את טיעוניו ואמרה: "התרשמתי מהעדות האמינה של המתלוננת וכמובן מהקושי לעמוד בפני התוקף שלה".

עוד הוסיפה השופטת כי "מנגד, הנאשם פתח בהתנצלות בפני שירה ומשפחתה, אך בהמשך ניסה להציג אותה באור שלילי, לערער את אמינותה ואף לא תיאר אפילו פעם אחת מה היה באותו יום. הנאשם מודה במעשים באופן טכני, אך מציג את עצמו כקורבן. עדותו השאירה אותי עם רושם שלילי". לבסוף, אמרה השופטת רז-לוי כי "הוכח מעל לכל ספק סביר כי הנאשם התכוון להמית את המתלוננת".

שירה איסקוב
שירה איסקוב | צילום: חדשות 13

פרקליטיה של איסקוב בירכו על ההכרעה התקדימית של בית המשפט ואמרו כי "מכאן יצא מסר חדש משמעי בקשר לאירועי אלימות במשפחה ולבני זוג, בהכרה במעמדם של הקטינים במשפחה שעלולים להיות קורבנות עצמאים של עבירות פליליות". עוד הוסיפו כי "שירה נתנה לנו את הכוח להילחם בתיק הזה עד הסוף ולהגיע לתוצאה הצודקת ביותר".

כזכור, משה בן ה-45 הואשם כי בערב ראש השנה שעברה ניסה לרצוח את אשתו דאז שירה בת ה-31 בביתם שבמצפה רמון. מכתב האישום שהוגש בחודש אוקטובר, עלה כי משה תקף מספר פעמים באמצעות מערוך עץ את אשתו בעקבות ויכוח שהתפתח בין בני הזוג, ורצונה של איסקוב להתגרש ולהעביר את ערב החג יחד עם בנם כבן השנה בבית הוריה. לאחר מכן הוא חנק אותה ודקר אותה 20 פעמים עם סכין מטבח משוננת.

שירה איסקוב לפני שמעידה נגד בעלה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע | צילום: חדשות 13

עוד נכתב באישום כי משה ניסה לרצוח את איסקוב בזמן שהוא מקלל ומשפיל אותה, חוסם בגופו את הדלת כדי שהיא לא תוכל לצאת ותוך התעלמות מוחלטת מזעקותיה ותחנוניה כי יפסיק. משה אף התעלם מהבכי של בנו שהיה ליד אמו, וכן מצעקותיהם של הוריה של המתלוננת ושל השכנים שלא יפגע בה. לפני כמה חודשים, הודיעה הפרליקטות כי היא דוחה את כל ההצעות שלו להסדר טיעון. בימים אלו, משפטו עדיין מתנהל.

לאחרונה נעצר משה בכלא בחשד שתכנן לאיים על איסקוב. מי שגילה את כוונתו של משה היה איש שב"ס, אשר שמע אותו משוחח עם קרוב משפחתו ואומר לו למצוא דרך לאיים על אשתו לשעבר כדי להפחיד אותה או לפגוע בה באמצעות עבריין שמקושר לארגון של שלום דומרני, זאת על מנת שהיא לא תעיד נגדו.