מנדלבליט: "מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו"

בטקס חילופי השרים שנערך במשרד המשפטים, התייחס היועמ"ש לביקורת על הפרלקיטות. גם השר היוצא אוחנה נשא דברים, ותקף: "מערכת המשפט מרשה לעצמה ליטול לידה את מושכות ניהול המדינה"

זמן צפייה: 00:23

יום אחרי שהושבעה הממשלה ה-35, במשרד המשפטים התקיים היום (שני) טקס חילופי השרים, אז נכנס לתפקידו כשר הממונה על המשרד אבי ניסנקורן במקומו של אמיר אוחנה -  שיכהן כשר לביטחון הפנים. לאחר מכן נועד ניסנקורן לראשונה עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נשא דברים במהלך הטקס והתייחס, בין היתר, לביקורת הציבורית על הפרקליטות והשופטים. "גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כאשר מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו - אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק", אמר.

מנדלבליט ביקש להודות לאוחנה, ולא התעלם מהוויכוחים שהתגלעו בין השניים במהלך כהונתם. "אין זה סוד כי היו מחלוקות בינינו, אך לצד המחלוקות הייתה גם עשייה משותפת חשובה וטובה, ואציין באופן מיוחד את העבודה המשותפת בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה. אני מאחל לך הצלחה בתפקידך החשוב כשר לביטחון פנים ומשוכנע שעוד נזכה לעבוד ביחד בנושאים מרכזיים וחיוניים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"שליחות לשרת את ישראל ואזרחיה": השרים נכנסים למשרדים החדשים

הפיגוע בדומא: עמירם בן אוליאל הורשע ברצח 3 בני משפחת דוואבשה

"הסתה פרועה": רון חולדאי תובע ממירי רגב חצי מיליון שקלים

אביחי מנדלבליט ואמיר אוחנה
אביחי מנדלבליט ואמיר אוחנה | צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

בדברים שנשא השר היוצא, תקף אוחנה את מערכת המשפט ואף הודה כי הוא עוזב את תפקידו כשהוא ברגשות מעורבים. לטענתו, "הדברים מפניהם התריעו רבים וגדולים לפניי, הדברים מפניהם התרעתי גם אני ביותר מהזדמנות אחת - לא באו על תיקונם".

"התיקון הכול כך נדרש בתביעה הכללית ובפרקליטות לא קרה, כי המערכת, היום לפחות כבעבר – מכוילת להגן על עוצם ידה יותר משהיא מכוילת להגן על אמון הציבור בה. אני יודע שיום יבוא, והלוואי שהדבר לא יצמח מתוך משבר עמוק, והדברים ייראו אחרת".

אוחנה נזכר איך לפני קצת פחות משנה הוא עמד באותו המקום והביא את דבריהם של "ענקי המשפט שחששו מהתערבות המשפט בנושאים לא להם", לדבריו. "לא אחזור על הדברים אבל בעיקרם מופנים להתערבות בית המשפט בזירה הפוליטית, בהכרעות שניתנו בידי המחוקק. האדמה לא תיפער פיה ותבלע מי שיאמר שיש להפריד בין הרשויות. שלטון החוק אומר שיש לכבד את החוק, וזאת לא קליפה שאפשר לזרוק. לא לקץ הדמוקרטיה אנחנו מייחלים - אלא לחיזוקה".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

"אני נכנס לתפקידי בחרדת קודש", פתח את דבריו השר הנכנס אבי ניסנקורן. "כשר משפטים, שלוש משימות עיקריות לנגד עיניי: שמירה על דמוקרטיה, הגנה על שלטון החוק, והגברת אמון הציבור במערכת המשפט".

"שר המשפטים הוא חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית - ובתקופה האחרונה גם החומה הזאת זקוקה להגנה. אני מתחייב כאן היום לפניכם, מהיום אני החומה שלכם, אני אגן עליכם, כדי שתוכלו לבצע את שליחותיכם במקצועיות ובגאווה".

ניסנקורן הוסיף כי "כל מי שחשובה לו ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית חשובות לו מערכת המשפט ואכיפת החוק. יש לי אמון מלא בעליון, ביועץ ובפרקליטות".

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: יח''צ