ר"מ אוסטרליה נפגש עם המתלוננות נגד לייפר: "דורשים את הסגרתה"

האחיות דסי ארליך וניקול מאייר פגשו את סקוט מוריסון וביקשו ממנו לפעול לטובת הסגרתה של המואשמת בפדופיליה. בתום המפגש אמר רה"מ: "היחסים עם ישראל מבוססים על מחויבות משותפת לצדק ולחוק"

זמן צפייה: 00:42

האחיות דסי ארליך וניקול מאייר, המתלוננות נגד מלכה לייפר, נפגשו הלילה (רביעי) עם סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, וביקשו ממנו לפעול להסגרתה מישראל לאוסטרליה, כדי שתעמוד למשפט במדינה מול האישומים בהתעללות מינית ובפדופיליה. בתום הפגישה אמר מוריסון כי "היחסים עם ישראל מבוססים על ערכים משותפים כמו שלטון החוק וצדק. העליתי את נושא ההסגרה כמה פעמים בפני רה"מ נתניהו ואני מדגיש שוב כי אנו דורשים את הסגרתה במהירות האפשרית".

מוריסון שיבח את האחיות על "הקמפיין האמיץ שלהן לצדק" ואמר כי הוא מודע לכך שמדובר בטראומה ש"מאלצת אותן לחוות כל יום מחדש את הכאב". ראש הממשלה האוסטרלי סיים את דבריו בכך שהוא "מחויב להבטיח שכל ילדי אוסטרליה יהיו בטוחים ומוגנים בפני התעללות".

כתבות נוספות בנושא >>

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, נפגש עם המתלוננות נגד מלכה לייפר
ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, נפגש עם המתלוננות נגד מלכה לייפר
המתלוננות נפגשו עם רה"מ האוסטרלי, כשהן מלוות בחבר הפרלמנט ושגריר אוסטרליה בישראל לשעבר, דייב שארמה, שהעלה את הסוגיה עוד כשהיה בתפקידו בארץ. שארמה אמר כי "יש לשתי המדינות קשר טוב ופרודוקטיבי, אך נושא טעון זה הופך להיות מוקד מרכזי ומרגיז במערכת היחסים ביניהן, וזה משפיע על המוניטין של ישראל באוסטרליה".
לפני כשבוע וחצי החליט בית המשפט העליון להשאיר את לייפר במעצר. בכך הפכו שופטי העליון את החלטת בית המשפט המחוזי שקבע כי לייפר תשוחרר למעצר בית בשל פגמים שנתגלו בחוות הדעת שהוגשה בעניינה - בה נקבע כי היא כשירה לעמוד לדין ומזייפת את מצבה הנפשי הקשה.
בחודש שעבר הודיעה שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, מרים לומפ, כי החליטה שלא להתחיל את תהליך ההסגרה לאוסטרליה של לייפר. עוד קבעה השופטת כי ימונה פאנל מומחים שיכריע אם מדובר במתחזה או אם היא לוקה בנפשה, ואם היא כשירה לעמוד למשפט. זאת, לאחר שקבעה כי נפלו פגמים בחוות הדעת שקבעה שיש להעמיד את לייפר לדין.
מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה
מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה | צילום: החדשות 13
כמה ימים לפני כן הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות ליצמן בגין עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת מלכה לייפר. ליצמן נחקר כי ניסה להשפיע על חוות דעתם של כמה פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות, אשר מונו על ידי בית המשפט בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של לייפר. המלצת הפרקליטות בנוגע למעורבתו שלי ליצמן בפרשה פורסמה לראשונה בחדשות 13.
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13
לפני כחודשיים וחצי סיפרה ארליך בריאיון לתוכנית "שש-אמנון לוי" על טענותיה להתעללות מינית מצד לייפר, מנהלת המוסד החינוכי שבו למדה. "היא אמרה לנו שאנחנו כמו בנות בשבילה, וכך היא הצליחה להתעלל בנו - כי בטחנו בה. ההשפעות האלה ימשכו כל חיי. כמו אצל קורבנות רבים אחרים של התעללות מינית. לצערי ההשפעות נמשכות כל החיים", סיפרה.
ארליך גם תקפה את ליצמן על מעורבתו לכאורה בפרשה ואמרה כי "אדם בעמדת כוח כזו אמור להגן על האזרחים, ולא לנצל את כוחו כדי למנוע תמיכה מאנשים פגיעים. אנחנו מצפות שליצמן יתפטר מתפקידו ולעולם לא יחזיק בעמדת כוח בממשלת ישראל. אף אחד שמגן על מתעללים לא צריך להיות בעמדת כוח בממשלה. פגשנו את ליצמן, הוא שיקר לנו בפנים ולא היה אכפת לו מהקורבנות".