"אסור שישחקו יותר": הסערה סביב התכתבויות אצילי ומיכה

חשיפת חדשות 13 שהציגה את חילופי ההודעות בין שני הכדורגלנים הבכירים בימים שלפני המפגש עם הנערות הובילה לתגובות רבות, וח"כ מיכל רוזין קראה לפרקליטות לבחון את פתיחת התיק להשלמת חקירה. השרה מיכאלי: "ניצלו את כוחם לרעה"

זמן צפייה: 03:02

דור מיכה ועומר אצילי קיוו שפרשת הכדורגלנים והקטינות כבר מאחוריהם, אך חשיפת חדשות 13 שהציגה את ההתכתבויות בין השניים בימים שלפני המפגש עם הנערות עמם קיימו יחסי מין, בכתבה ששודרה אמש במהדורה המרכזית, הובילה לתגובות רבות הבוקר (חמישי), בדרישה לפתוח מחדש את התיק.

על פי חומרי החקירה, שני הכדורגלנים שהתיק נגדם נסגר מחוסר אשמה מתכתבים ביניהם על האפשרות להצטייד בחומרים אסורים למפגש עם הבנות, מנסים לצרף חבר נוסף, וגם מכנים שוב ושוב את הנערות "ילדות" ו"קטינות". גורם בהתאחדות לכדורגל אמר הבוקר לחדשות 13 כי בעקבות הפרסום אמש "הפרשה תבחן באופן המחמיר ביותר". בהתאחדות, שאחראית על נבחרת ישראל, שוקלים האם לא לזמן את אצילי ומיכה לסגל הנבחרת.

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

שרת התחבורה מרב מיכאלי התראיינה הבוקר לתוכניתם של אודי סגל ודוריה למפל בגלי צה"ל, ואמרה: "חד משמעית לא ראוי שהם ילבשו את מדי נבחרת ישראל. כיו"ר הקבינט המגדרי, ובכלל שמי שנלחמת בפגיעה מינית, כבר הבוקר התחלתי לבדוק מה אפשר לעשות בעניין הזה".

"זה כל כך מקומם שגברים צעירים מצליחים מרשים לעצמם להשתמש בכוח שלהם לרעה בצורה כזאת", הוסיפה מיכאלי, "להשתמש בפרסום שלהם, באהדה כלפיהם ובהערצה כלפיהם, ולנצל אותה לרעה באופן הזה. זה כל כך מקומם ומסתכל. ולא לקחת אחריות, במקום לצאת החוצה ולהגיד לכל הגברים הרבים שמסתכלים עליהם ונושאים אליהם עיניים, ולהגיד להם אנחנו טעינו ואסור ליפול למקומות האלה - ותלמדו מאיתנו מה לא לעשות".

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

שר התרבות והספורט חילי טרופר כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "בתחקיר שפרסם אלמוג בוקר, כל המעריצים של השחקנים נחשפו ליחס מבזה לנערות ולדיבור על סמים של שניים מהכוכבים הגדולים ביותר. המוני בני הנוער שקראו את ההתכתבויות המחליאות והקשיבו לקול המכוער והמבזה שעלה מהם, צריכים לשמוע קול אחר".

טרופר הוסיף: "מי ששותק - נותן לגיטימציה ומעביר מסר שזה בסדר להתייחס לנערות כאילו הן חפצים ושאפשר לבחון אפשרות לצרף סמים ואלכוהול ל"חגיגה עם ילדות". כל מי שבחרו בשחקנים האלה כחלון הראווה שלהם – אנא אל תקלו ראש. הרבה מאוד צעירים מביטים עליכם, הרבה מאוד נערות מנסות להבין אתכם".

ח"כ מיכל רוזין, יו"ר סיעת מרצ, כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "ניצול קטינות וסרסרות בנערות צעירות, פרשיית נערות הליווי של שחקני הנבחרת דור מיכה ועומר אצילי חייבת לזעזע את כולנו. הפרקליטות צריכה לבחון את פתיחת התיק להשלמת חקירה והציבור צריך לומר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים - אסור שישחקו יותר".

.עומר אצילי במדי מכבי חיפה
עומר אצילי במדי מכבי חיפה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

עו"ד עינת פישר-לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה: "אנחנו קוראות למשטרת ישראל לפתוח מחדש את תיק החקירה כנגד דור מיכה ועומר אצילי ולקבוצות להוציא לאלתר את שני השחקנים מהסגל. הודעות הטקסט המבזות שפורסמו הערב, מוכיחות לא רק שאצילי ומיכה ידעו כי הצעירות שניצלו מינית הן קטינות, אלא מעלות חשד כבד לשידולן לצריכת סמים ומציגות יחס מחפיץ, משפיל ומביש לנערות הצעירות".

"לצד מיצוי ההליך הפלילי", הוסיפה עו"ד פישר-לאלו, "זו גם הזדמנות של בכירי ענף הכדורגל לשים סוף לטשטוש הרף המוסרי שיצרו עם החתמתם של השניים. לנוכח ממצאי התחקיר, אנו מצפות מיעקב שחר וברק בכר בחיפה, ואלונה ברקת ואליניב ברדה בבאר שבע - להוציא את השניים מיידית מהסגל עד למיצוי הבירור. לשחקנים בליגת העל יש גם נראות ציבורית - והמעשים הבלתי נתפסים שלהם לא יכולים לעבור בשתיקה".

.דור מיכה במדי מכבי תל אביב, 2020
דור מיכה במדי מכבי תל אביב, 2020 | צילום: פלאש 90

בחלק הראשון של הכתבה, ששודר אמש, חשפו ההתכתבויות את השיטה, והראו כיצד פעלו כדורגלנים מהבכירים בישראל במטרה לאתר קטינות, כהגדרתם, ברשתות החברתיות, ולקיים איתן יחסי מין תוך שימוש בסמים. הערב ישודר במהודרה המרכזית החלק השני של הכתבה - ובו התיעוד מחקירותיהם של אצילי ומיכה במשטרה.