"בלי אבקה עם הבנות, אין להן 18": התכתבויות מיכה ואצילי נחשפות

הם הצליחו למחוק כל זכר לפרשת הכדורגלנים והקטינות לאחר שהתיק נגדם נסגר מחוסר אשמה, אך חילופי ההודעות ביניהם חושפות את השיטה - כך פעלו כדורגלנים מהבכירים בישראל במטרה לאתר קטינות ברשתות החברתיות, ולקיים איתן יחסי מין תוך שימוש בסמים ואלכוהול. "אפשר הכל, ילדות עושות סמים בגובה של שנינו" • חלק ראשון

זמן צפייה: 09:59

לעומר אצילי ודור מיכה היו הרבה סיבות לחגוג על הדשא בעונה שעברה. מיכה תפס מקום קבוע בהרכב של הפועל באר שבע והוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה, ואילו אצילי הפך לשחקן העונה בליגת העל, הוביל את מכבי חיפה לאליפות, ואפילו חזר ללבוש את מדי נבחרת ישראל. כך, אחרי שנתיים בסך הכל, הם הצליחו למחוק כל זכר לפרשת הכדורגלנים והקטינות, אך הערב (רביעי) חשפנו במהדורה המרכזית את ההודעות שהוחלפו ביניהם בזמן אמת - ההתכתבויות שחושפות את השיטה: כך פעלו כדורגלנים מהבכירים בישראל במטרה לאתר קטינות, כהגדרתם, ברשתות החברתיות.

על פי חומרי החקירה, שני הכדורגלנים שהתיק נגדם נסגר מחוסר אשמה מתכתבים ביניהם על האפשרות להצטייד בחומרים אסורים למפגש עם הבנות, מנסים לצרף חבר נוסף, וגם מכנים שוב ושוב את הנערות "ילדות" ו"קטינות". יום לפני האירוע כתב אצילי למיכה "ראיתי אותן על אמת, יודע מה נקבל", ומיכה עונה לו: "נראה לי שתי מטורפות, יעשו הכל. מקווה שאני לא טועה באבחנה שלי".

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

בשיחה טיפוסית בין השניים, כמה ימים לפני המפגש, כותב מיכה: "חבר הביא ארבע בחורות, אתה מת איזה ערב. זיונים בשירותים, הכל". אצילי עונה לו: "די נו, מאיפה? סתם בחורות? שוות?", ומיכה משיב: "אחת עבדה איתו, אני דפקתי את הכי פגז". לאחר שאצילי כותב שוב "די נו", מיכה עונה: "חמודות, גם זורמות בכיף".

כעבור יומיים, מיכה ממשיך להציע לחבריו בנות, הפעם בהתכתבות עם שחקן בכיר בנבחרת ישראל, שכותב לו: "יש לך חבורה של בחורות על הקנה? כי אני חושב על משהו, בודק משהו מעניין". בשלב הזה שחקן הנבחרת שולח סרטון של אחת הקטינות, ומיכה עונה לו: "דאגתי לנו כנראה למשהו פגז, שומע? יש לי שלושה פגזים לא מהעולם הזה. רוצות לבוא בשלישי, הבעיה שהן רק עוד חודש בנות 18. מה אומרת החוקה?".

על השאלה הזו השיב שחקן הנבחרת למיכה: "השם ישמור אותנו, ספק גדול. שלח לי שם של אחת מהן שנבין אם זה שווה את זה". מיכה שולח שלושה צילומי מסך של אחת משתי הקטינות, ושחקן הנבחרת עונה: "אכן פצצות, אבל אני לא יודע, לא סגור על זה. תן לי לראות מה הכיוון של הבחורות שלי".

התכתבות בין מיכה לכדורגלן נבחרת ישראל
התכתבות בין מיכה לכדורגלן נבחרת ישראל

בזמן שהפרשה התפוצצה, הנערות בנות קצת יותר מ-15, כאשר גיל ההסכמה הוא 16. הן אמרו לכדורגלנים שהן כמעט בנות 18. בניגוד למה שנטען, השתיים מעולם לא הציגו לשחקנים תעודות זהות. מעיון בהתכתבות בין כמה מהכדורגלנים הבכירים בליגת העל בקבוצת וואטסאפ סגורה, ניתן לראות כי לעומר אצילי ברור כבר בשלב הזה שמשהו לא בסדר.

"זה חוקי?", שואל אצילי את חבריו, ושחקן בכיר לשעבר בליגת העל עונה לו: "מי זאת? תשלחו תמונה". כדורגלן נוסף כותב: "שלחו תמונה עם מישהי מפורסמת כזאת במיטה", והשחקן הבכיר לשעבר עונה: "חוקי". בשלב הזה כותב הכדורגלן הנוסף: "הכל תופס". אצילי ממקד את השאלה וכותב: "ו-16?", ואז כדורגלן אחר עונה לו "מה יש לך? לא רואה אף אחד?", ואצילי עונה: "בכללי, אבל שואל, כי היה לה רק השבוע".

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

אצילי ומיכה ממשיכים לתכנן את הערב עם הקטינות, אותן הן מכנים "ילדות". "תשיג מעכשיו פס לשלישי, ערב של שמחות, רוצה להתרסק", כותב מיכה, ואצילי עונה לו: "אבל זה מפחיד, הן ילדות, לא יודע אם אפשר איתן סמים ודברים כאלה". על זה משיב מיכה: "אפשר הכל, ילדות עושות סמים בגובה של שנינו".

"מחר זה רק ארבעתנו, אלכוהול, ישיבה טובה, אני בעד להביא קצת אבקה, אבל תלוי בך אם בא לך", כותב מיכה יום לפני האירוע, ואצילי משיב: "אין לי בעיה אבל לא עם הבנות, אין להן 18, אני מפחד שפתאום הן יאכלו סיבוב, כיתה יב', עזוב אותך". על זה עונה מיכה: "אז עזוב, נשאיר את האבקה ליום אחר. יהיה ערב טוב, אל תדאג".

.עומר אצילי במדי מכבי חיפה
עומר אצילי במדי מכבי חיפה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

"בדרך, 10 דקות, יש אבקה?", שואל אצילי יום לפני האירוע, ומיכה משיב לו: "לא, אמרת שאתה לא רוצה, יא אפס". אצילי כותב: "לבנות לא, תארגן", ומיכה משיב: "אין, מאוחר מדי". השניים מעוניינים לצרף חבר נוסף לערב שהם מתכננים עם הבנות, כדורגלן בכיר אחר בנבחרת ישראל. יום לפני המפגש, מיכה מנסה לשכנע את אחת הקטינות לצרף חברה נוספת.

מיכה שולח לקטינה תמונה של הכדורגלן הבכיר בנבחרת ישראל, ושואל את הקטינה: "מה הסיכוי שיש לנו חברה גם בשבילו. הקטינה עונה לו: "אין, אבל הוא יכול לבוא בלי קשר", ומיכה משיב: "מה אין, תעשי מאמץ, בטוח יש, פשוט שכחתי שקבעתי איתו". על כך השיבה הקטינה: "אנחנו פחות אוהבים לבלות בחברה של בנות, זה רק אני והיא".

מיכה מעדכן את כדורגלן הנבחרת שלא נמצאה קטינה שלישית, ועל כך השיב לו הכדורגלן: "לילדה יש רק חברה אחת והכיוון שלי חצי קלאץ', גם רק חברה אחת, אז תעשה מחר את הערב עם הילדות ונעשה את הערב שלנו בהמשך".

.דור מיכה במדי מכבי תל אביב, 2020
דור מיכה במדי מכבי תל אביב, 2020 | צילום: פלאש 90

לקראת הערב משתף מיכה כדורגלן בכיר אחר בליגת העל בהתרגשות ומדגיש כי מדובר בקטינות: "ערב ערב עם שתי קטינות, אמא'לה". הכדורגלן שואל "מי, מי?", וכדורגל בכיר אחר כותב לו: "תרגש אותי, מצדיק את הביטול". בשלב הזה שולח מיכה תמונה של הקטינות וכותב: "מתרסק היום". הכדורגלן הבכיר כותב לו בתגובה: "ווינר, תעדכן, אני בחופש מחר ואולי אתרסק גם".

בליל המפגש מגיעות הקטינות למקום באמצעות מונית שהזמין מיכה, והן עולות לדירתו. כמעט ארבע שעות נמשך המפגש הזה, שבמהלכו אצילי ומיכה מקיימים יחסי מין עם הקטינות. מיכה מעדכן את חבריו לקבוצת הוואטסאפ בזמן אמת, ולא מהסס לצלם להם את ההתרחשות. "אמא'לה מה שהולך פה, חילופים, הכל", כותב מיכה ומיד שולח תמונות.

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

למחרת, מתברר שרק דבר אחד הפריע להם, וזו לא העובדה שמדובר בקטינות. "איזה ערב, אמא'לה, דבר אחד הפריע לי שזה בא בקלות מדי, מאבד מהריגוש", כותב מיכה, ואצילי עונה לו: "כן, היה קל מדי". מיכה מסכם: "ערב לפנתיאון, ארבעה באותה מיטה".

אצילי ומיכה במדי מכבי תל אביב
אצילי ומיכה במדי מכבי תל אביב | צילום: באדיבות ספורט 1

"צדו אותן, חד משמעית צדו אותן", אמרה אמה של אחת הנערות לאחר שהפרשה התפוצצה, "הם ביררו עליהן פרטים, פנו אליהן באינסטגרם, הם התחילו במסע הציד שלהם, במטרה אחת בלבד - לספק את הצרכים שלהם, לא עניין אותם עניין הגיל. סקירה קצרה בעמוד האינסטגרם שלה אתה מבין שזו ילדה, לגמרי ילדה. הייתה פה עצימת עיניים לחלוטין, ילדה בת 15 לא יודעת להפעיל שיקול דעת".

"המשפט הכי קשה שהיא אמרה לי זה 'אף ילדה בגילי לא מתכננת לעבור תוך חצי שעה מיד ליד'", הוסיפה האם, "הייתה שם תכנית שלמה להגיע למטרה, הם התנהגו כאשר ידם על העליונה והילדות צריכות לספק את הסחורה עכשיו. לקחת ילדה קטנה ופשוט לטרוף אותה לכמה שעות ולהמשיך הלאה, והיא בת 15. איך החברה שלנו בישראל יכולה להגיע למצב שמפה לתת ציון לשבח ולעודד, למה זה הופך אותנו? זה לגיטימציה למקרה הבא".

לחצו כאן לצפייה בחלק השני של הכתבה