עם כדור בקנה: 5 חשודים נעצרו בדרכם לניסיון התנקשות

לאחר שעשרה בני אדם נעצרו השבוע בעקבות מלכוד רכב בצפון, ארבעה חשודים ממשפחתו של נהג הרכב שמולכד נעצרו - ככל הנראה בדרכם לבצע רצח של בני משפחותיהם של העצורים. ברכב הגנוב שנתפס נמצאו רובים ואקדחים המוכנים לירי, ובהמשך נעצר חשוד נוסף לאחר מרדף

זמן צפייה: 00:16

סיכול ניסיון רצח בצפון: חמישה חשודים נעצרו היום (שבת) בידי המשטרה, כאשר שניים מהם חמושים עם כדור בקנה. החשודים הם מבני משפחתו של נהג הרכב שמולכד רק לפני יומיים ליד כרמיאל שבצפון, וארבעה מתוכם נעצרו ככל הנראה בדרכם לרצוח את בני משפחותיהם של העצורים במלכוד.

שלושה מהחשודים נסעו בשני כלי רכב נפרדים, חמושים ברובה סער מסוג קלצניקוב ואקדח מסוג FN, המוכנים לירי. הם היו רעולי פנים וחבשו כפפות לידיהם, והחזיקו כאמור בנשקים עם כדור בקנה. בנוסף נסעו ברכב גנוב, שאותו התכוונו להצית לאחר ביצוע הרצח.

סיכול ומעצר 5 חשודים בדרך לרצח בצפון | צילום: דוברות המשטרה

החשוד הרביעי נעצר לאחר מרדף ברכב סיוע המצויד באמצעי תצפית, כולל אמצעים לראיית לילה. החשוד החמישי שהיה מעורב בניסיון הרצח נעצר בביתו מייד לאחר מכן. עם צאת השבת כל חמשת החשודים יובאו לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

סיכול ומעצר 5 חשודים בדרך לרצח בצפון | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, מסר כי "יום-יום שוטרי מחוז צפון מסכלים נסיונות רצח במסגרת סכסוכים בחברה הערבית. אנו מסתערים על עבריינים חמושים בכבישים וברחובות הערים, מעצרים שאף מתפתחים לחילופי ירי, אירועי דריסה ונפגעים בנפש - מקרב כוחות המשטרה. העבריינים האלה צריכים להיכלא מאחורי סורג ובריח למשך שנים רבות".

כזכור, בחמישי האחרון בוצע סיכול של התנקשות באמצעות כלי רכב ממולכד, שבו נסעו שלושה אנשים, ביניהם גם נער בן 14. במכונית נמצא מטען רב עוצמה, ולאחר מצוד בצפון אחר חוליית העבריינים שהייתה בדרכה לחיסול - נעצרו עשרה אנשים המוכרים למשטרה. הרכב שנשא את המטען נועד להגיע למקום הומה באדם. בסיוע של כלב גישוש, אותר ונוטרל המטען שהוסלק מתחתיו, אשר הופעל מרחוק.

הנשק שנתפס בניסיון הרצח בצפון | צילום: דוברות המשטרה

המטען ככל הנראה נועד לחסל את יושבי הרכב הממוגן, ובשל גודלו, אם היה מתפוצץ - גם עוברי אורח חפים מפשע היו נפגעים באורח קשה. ברכב נמצא גם מכשיר מעקב שהוצמד אליו על ידי המתנקשים. כמו כן נתפסו פאות, לבוש של נשים, כפפות, כובעי גרב ומסכות שהחשודים ניסו באמצעותם להסתיר את זהותם.