"ראיתי את המוות מול הפנים": האישה שהותקפה ע"י איש השירות החשאי משחזרת

תמר בן חיים, שהותקפה על ידי המאבטח האמריקני שהשתתף בהכנות לביקור ביידן בירושלים, סיפרה לחדשות 13 על האירוע הקשה - וכעת מתברר כי התוקף הוחזר לארה"ב והושעה מתפקידו. "חשבתי שמישהו בא להרוג אותי, צעקתי - ואין אף אחד" • בלעדי

זמן צפייה: 03:31

בריאיון בלעדי לחדשות 13, שחזרה הערב (חמישי) תמר בן חיים, תושבת ירושלים, את התקרית שבה הותקפה על ידי איש השירות החשאי האמריקני, בעודה צועדת בשוק מחנה יהודה בעיר הבירה בתחילת השבוע.

המאבטח השתתף בהכנות לביקור ביידן בירושלים, שהתרחש היום אחר הצהריים. ביום שני האחרון, לאחר חצות, בשכונת נחלאות שבירושלים - תמר, תושבת המקום ונינתו של הרב עובדיה יוסף, הייתה בדרכה הביתה מביקור אצל חברה באזור. היא מספרת, "הרמתי את המבט מהטלפון וישר הוא בא אליי עם אגרוף".

איש השירות החשאי האמריקני בירושלים
איש השירות החשאי האמריקני בירושלים

בזמן הליכה וברגע בלתי צפוי, היא הבחינה בשני גברים חמושים שמתקדמים לעברה, כשאחד מהם החליט לפתע לתקוף אותה באלימות, והכה אותה באגרוף חזק בפניה. לדבריה, "הוא תקף אותי בחזה, תפס בי חזק, נתן לי סטירה, הוציא לי את העגיל והאוזנייה וזרק לי את הכל על הרצפה. אני באותה השנייה ראיתי את המוות מול הפנים, כי חשבתי שמישהו בא להרוג אותי. את צועקת - ואין אף אחד".

מאוחר יותר התברר כאמור כי התוקף הוא איש השירות החשאי של ארצות הברית. באותו הערב הוא יצא עם חבריו לפאב באזור.  "חבר שלו עמד בצד", מספרת תמר, "הוא זה ששחרר אותי - אני לא הצלחתי לצאת".

תמר התקשרה למשטרה והגישה תלונה, החשוד נעצר לכמה שעות, תוחקר - והועבר במטוס ראשון לארה"ב. לאחר מכן הוא הושעה מתפקידו, עד להמשך החקירה בעניינו. "אני חושבת שיש פה חוסר הגינות כלפיי", אומרת תמר, "הוא לא התנצל. הוא עשה לי נזק נפשי קשה. עד היום הייתי במיטה, הגוף כואב, לא סיפרתי את זה לאנשים, כי לא עיכלתי את זה. ייקח לי זמן להתאושש".