שני אחיו של המחבל מב"ש נעצרו - החשד: ידעו על כוונתו לבצע פיגוע

אחרי שארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע בעיר הדרומית, בני משפחתו של המפגע נקלחו לחקירה ונעצרו. לפי החשד, השניים ראו אותו עוזב את הבית כשבידו סכין. במקביל, נשקיהם של האזרחים שנטרלו אותו הוחזרו להם

זמן צפייה: 19:50

חקירת הפיגוע בבאר שבע: שני אחיו של המחבל מוחמד אבו אל-קיעאן, שביצע את הפיגוע הרצחני המשולב בבאר שבע, נלקחו היום (רביעי) לחקירה ונעצרו. על פי החשד, השניים ידעו על כוונתו לבצע פיגוע, ואף ראו אותו יוצא מהבית עם סכין. עם זאת, טרם הוחלט אם לעצור אותם. סבמשך היום הם יובאו בפני בית משפט השלום.

במקביל, על פי הוראת מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, נשקיהם של האזרחים שנטרלו את המחבל נבדקו הלילה במעבדה הבליסטית בירושלים והבוקר, בתיאום מלא עם בעליהם, הם הושבו אליהם.

פיגוע באר שבע דריסה דקירה
חיסול המחבל בבאר שבע

הפיגוע אתמול בבאר שבע נמשך שמונה דקות מרגע דריסתו של רוכב האופניים, הרב משה קרביצקי, ועד נטרול המפגע על ידי אזרחים. מרגע שהמשטרה קיבלה דיווח על דקירות לקח לניידת הראשונה ארבע דקות להגיע, אחרי שתי דקות נוספות כבר היו שלוש ניידות בזירה. הניידת הראשונה הגיעה סמוך לזמן שבו נורה המחבל.

אתמול שחזר את האירוע נהג האוטובוס שירה במחבל. "חשבתי שזאת תאונה. ירדתי מהרכב ואז ראיתי אדם מנופף בידיים - התבוננתי היטב והבנתי שיכול להיות שיש לו סכין", אמר. "דרכתי את הנשק אבל לא רציתי לירות בו, אמרתי לו 'תוריד את הסכין בבקשה'. הוא הסתער עליי, הרגשתי סכנה, ואחרי שיריתי בו הגיע עוד בן אדם ומה שקרה - קרה".

האדם השני שירה במחבל הגיע מהמאחז עשהאל שבדרום הר חברון. הוא הגיע לחקירה במשטרה בבאר שבע, שם השוטרים לקחו לו את האקדח וסירבו להחזיר לו אותו בטענה שהם צריכים אותו לטובת הבדיקה הבליסטית. לדבריו, הוא מאוים כיוון שתמונה שלו מפורסמת ברשתות והוא גר בשטחים. לדבריו, במשטרה השיבו לו כי הם לא חברת אבטחה פרטית.