"הטיח קסדה בעוצמה בראשו": אישום נגד שני גברים ששדדו נכה בכיסא גלגלים

סהר מורציאנו בן ה-22 מאזור ואשר ממן בן ה-46 מבת ים מואשמים בשוד בנסיבות מחמירות, החזקת סכין שלא כדין ושיבוש הליכי משפט, לאחר ששדדו באלימות אדם עם מוגבלות פיזית ונפשית. "לאורך מספר שעות ביצעו עבירת שוד כלפי קרבן חסר ישע ליד מרכז מסחרי שוקק חיים"

זמן צפייה: 01:19

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד סהר מורציאנו בן ה-22 מאזור ואשר ממן בן ה-46 מבת ים, לאחר ששדדו אדם עם מוגבלות פיזית ונפשית המתנייד בכיסא גלגלים.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איהב נופל, עולה כי בתחילת החודש שהו הנאשמים במרכז המסחרי בבת ים, וכשהגיע המתלונן הושיב אותו מורציאנו סמוך לאחד העסקים במרכז כשהוא ישוב על כיסא הגלגלים וקסדה על ראשו. באותו הזמן החזיק המתלונן בתוך תיק שהיה ברשותו, סכום כסף שגובהו אינו ידוע.

בסמוך להגעתו של המתלונן, ניגש אליו ממן, ובין השניים החלו חילופי דברים. אז בעט ממן ברגלו של המתלונן, אחז את הקסדה שעל ראשו, משך אותה והטיח אותה בעצמה בראשו. לאחר מכן, ניגש ממן לתיקו של המתלונן והוציא ממנו מספר שטרות. בהמשך לכך, ניגש ממן בנוכחות מורציאנו ואיים על המתלונן כי יהרוג אותו אם לא יעביר לו סכום כסף נוסף, הכה אותו באמצעות אגרוף בחזה וסטר לו.

בשל חששו, הוציא המתלונן סכום כסף נוסף מהתיק, ומסר אותו לנאשמים. מספר שעות אחרי כן, ניגשו הנאשמים אל המתלונן, כאשר כל אחד נושא על גופו סכין, וממן אף החזיק חפץ דמוי אקדח המכיל גז מדמיע. ממן החל לאיים על המתלונן באמצעות אקדח הדמה, ודרש סכום כסף נוסף. כתוצאה ממעשיהם הוציא המתלונן סכום כסף נוסף והעבירם למורציאנו.

ניידת משטרה
ניידת משטרה | צילום: דוברות המשטרה

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, שהוגשה במקביל, ציין עו"ד נופל כי: "לאורך מספר שעות הם ביצעו עבירת שוד כלפי קרבן חסר ישע ליד מרכז מסחרי שוקק חיים. המשיבים לא בחלו בשימוש באיומים בוטים ובאמצעים אלימים כלפי נפגע העבירה, אשר בשל פחדו מהם, מיאן לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה, דבר המלמד אף הוא על מסוכנותם המופלגת".

בנוסף, פעלו הנאשמים להעלמת ראיות, וכן איים ממן על המתלונן שלא ימסור למשטרה כי גנב ממנו כספים. בעת שנעצר, תקף ממן את שוטר הסיור. לנאשמים יוחסו עבירות של שוד בנסיבות מחמירות, החזקת סכין שלא כדין ושיבוש הליכי משפט. לממן יוחסו גם עבירות של הדחה בחקירה ותקיפת שוטר במילוי תפקידו.