רה"מ על ההקלטות שנחשפו בחדשות 13: "צריך לפרסם את כל החומרים"

נתניהו התייחס בריאיון בגל"צ להקלטות אשכנזי-מנדלבליט בנוגע לפרשת הרפז ואמר כי "אשכנזי רוצה להנהיג את המדינה. הדבר הנכון לעשות - לבטל את צווי הפרסום לפני הבחירות"

זמן צפייה: 03:04

הקלטות אשכנזי-מנדלבליט: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון בגל"צ להקלטות שיחות אשכנזי-מנדלבליט בנוגע למסמך הרפז, שנחשפו לראשונה בחדשות 13. "אני לא מבין - מה יש להם להסתיר?" שאל רה"מ והוסיף: "גבי אשכנזי רוצה להנהיג את המדינה, אם כחול לבן דוגלים בטוהר המידות כפי שהם טוענים - יש לפרסם עכשיו, עוד לפני הבחירות, את כל החומרים הללו".

רה"מ נשאל על דבריו ח"כ משה (בוגי) יעלון, שאמר כי "אפשר רק להניח למי יש אינטרס להציף את ההקלטות הישנות האלה" תוך שהוא מייחס את הנאמר לנתניהו בעצמו. רה"מ השיב: "ממש. זו בדיחה. אני 'מפעיל' את רביב דרוקר ואת ברוכי קרא, נו באמת. מקסימום - אני יכול לדבר בערוץ 20".

לכתבות נוספות בנושא >>

הקלטות אשכנזי-מנדלבליט: השיחה הדרמטית רגע לפני כינוס המטכ"ל

אשכנזי על חשיפת ההקלטות בחדשות 13: "הפרשה מאחוריי"

מנדלבליט על הקלטותיו במסגרת פרשת הרפז: "לא נפל רבב במעשיי"

אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי
אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי | צילום: שאטרסטוק, פייסבוק

נתניהו: לבטל את צווי איסור הפרסום עוד לפני הבחירות

נתניהו ציין ביחס להקלטות כי "שמעתי שם דברים חדשים שלא הייתי מודע אליהם. יש לפעול בשקיפות - אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. די עם התירוצים". עם זאת, סייג רה"מ את דבריו והוסיף: "אם יש בהקלטות דברים של צנעת הפרט, נושאים משפחתיים, או דברים צבאיים הקשורים לביטחון - בסדר, שלא יפרסמו אותם. אך את כל השאר - יש לפרסם עוד לפני הבחירות".

בתגובה לפרסום בחדשות 13, כתב אהוד ברק בטוויטר: "אשכנזי שיקר אז שוב ושוב לחוקרי המשטרה, לחברי המטכ"ל ולציבור, והוא משקר גם הערב - צו איסור הפרסום כולל כ־15 שיחות שנוגעות ללב הפרשה ומאירות את אשכנזי באור של עבריין לכאורה. האדם שאחראי להשמדת הקלטות בלשכת השר הוא בכיר במשרד הביטחון, מקורב לאשכנזי, שפעל מטעמו ובידיעתו".

בכיר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, נשאל אם הוא שלם עם ההנהלות שלו בפרשה והשיב: "אמרתי כבר בעבר שהייתי יכול לנהוג אחרת עם המסמך, אבל מבחינתי הפרשה מאחוריי". ובכל זאת הוא מתעקש כי "אין סיבה לפרסם את כל השיחות שקיים בעניין. לשכת הרמטכ"ל הייתה מוקלטת שלא בידיעתי. בית המשפט קבע שיש לרמטכ"ל מרחב פרטיות שבו מותר לו להגיד את מה שהוא חושב בלי שכל מילה שלו תצא החוצה. מה שרלוונטי לפרשה - פורסם, אבל יש לי פרטיות ואני מגן עליה".

כזכור, הפרשה נחשפה באוגוסט 2010, עת כיהן אשכנזי כרמטכ"ל והיה שרוי במבוכה עמוקה בשל העובדה כי המסמך המזויף שנחשף היה בידיו ארבעה חודשים קודם לכן - והוא לא העביר אותו לידי היועמ"ש או המשטרה כמצופה מנושא משרה בכירה בנושא כה רגיש - התערבות בהליך מינוי רמטכ"ל.