המשטרה עיכבה לחקירה חמישה מתפללים בבית כנסת במודיעין עילית

החמישה עוכבו בשל הפרה של הנחיות הסגר, לאחר שסירבו להזדהות ולהתפנות. עשרות מתפללים נוספים פוזרו מהמקום. "לא נבטל שום תפילה או לימוד - אנו מקבלים על עצמנו להתעלם לגמרי מכל השוטרים"

זמן צפייה: 07:23

המשטרה עיכבה היום (שלישי) חמישה מתפללים ששהו בבית כנסת בעיר מודיעין עילית ופיזרה עשרות מתפללים אחרים שהיו במקום. זאת לאחר שהכוחות שהוזעקו למקום הבחינו במתפללים רבים בתוך בית הכנסת, בזמן שאינם עוטים מסכות ואינם שומרים על מרחק פיזי אחד מהשני - בניגוד מוחלט להנחיות משרד הבריאות ותוך הפרת הסגר. החמישה עוכבו לאחר שסירבו להזדהות ולהתפנות מהמקום.

עוד נמסר מהמשטרה כי בפשקוויל שהודבק בכניסה לבתי הכנסת נכתב: "לאור קריאת מורינו הרב שליט"א - לעמוד בעוז על משמר בית מדרשנו ולא לבטל שום תפילה ולימוד. ראשית, אנו מקבלים על עצמנו להתעלם לגמרי מכל המפריעים (שוטרים) ולא לזוז מהמקום. שנית, לא למסור פרטים מזהים, ושלישית - באם מישהו יצטרך לשלם קנס אז כולם ישתתפו בתשלום".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית החוק להגבלת מחאות בסגר

ביקורת על חריגות הבנייה של בן ארי: "על הבכירים לשמש דוגמה"

גנץ בטקס לחללי יום כיפור: שוב היינו לא מוכנים ונשלם בחיי אדם

מתפללים מעוכבים לחקירה במודיעין עילית
מתפללים מעוכבים לחקירה במודיעין עילית | צילום: הרב גלובנציץ

בתגובה לפיזור ההתקהלות ועיכוב חלק מהמתפללים, גורמים בפלג הירושלמי מסרו כי: "את ויז’ניץ ידעתם לכבד, מבעלזא התעלמתם לגמרי, למאה שערים אתם לא מעזים להיכנס, ובמוקדי הבדיקות בערים החרדיות אתם לא נוקפים אצבע כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע הדבקה. לא נהפוך לשעיר לעזאזל של הציבור החרדי. נקודה!", והוסיפו: "אם פניכם למלחמה - זכרו דבר אחד שרק אתם יודעים: ההפגנות בבלפור הם משחק ילדים, אם נידחק לפינה, תיתקלו בהפגנות של ציבור בני התורה בכל פינה בארץ".

הפשקוויל בכניסה לבית הכנסת בביתר עלית
הפשקוויל בכניסה לבית הכנסת בביתר עלית | צילום: דוברות המשטרה

אירוע התקהלות דומה נראה אמש בעיר בני ברק, שם שהו עשרות צעירים במרחב הציבורי כשאינם עוטים מסכות ואינם שומרים על מרחק אחד מהשני. כוחות משטרה שהיו במקום ביצעו פעולות אכיפה, פיזרו את ההתקהלות וחילקו דוחות בהתאם.

כזכור, ביום כיפור נפתחו בתי הכנסת למשך 25 שעות, ובתוכם הוגבל מספר המתפללים, בהתאם למצב התחלואה ביישוב, וכן בהתאם למספר הכניסות לבית הכנסת, כאשר שני כיסאות הפרידו בין מתפלל למתפלל. עם צאת יום הכיפורים, בתי הכנסת נסגרו ומעתה ניתן יהיה להתפלל רק במרחבים פתוחים ובמגבלה של עד 20 איש.