אנס נערה על הרצף האוטיסטי - ונשלח ל-9.5 שנות מאסר

איגור אולסיק, תושב אשדוד בן 41, הורשע במסגרת הסדר טיעון באינוס בנסיבות מחמירות של קטינה בת 14 עם צרכים מיוחדים. על פי כתב האישום, לאחר שהבחין בה צועדת לביתה הוא הוביל אותה לבניין מגוריו - ואז הכניס אותה בכוח לדירתו ואנס אותה. "אין ספק שמעשי הנאשם ילוו את הקטינה ומשפחתה עוד שנים רבות"

איגור אולסיק, החשוד באונס באשדוד

9.5 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (שני) על איגור אולסיק, תושב אשדוד בן 41, שהורשע במסגרת הסדר טיעון באונס בנסיבות מחמירות של קטינה בת כ-14 שנמצאת על הרצף האוטיסטי. בנוסף פסק בית המשפט כי הנאשם ישלם למתלוננת פיצוי בסך של 80 אלף שקלים.

הנאשם הודה כי באוקטובר האחרון בשעות הצהריים, הבחין בקטינה צועדת לביתה אחרי שירדה מהאוטובוס בחזרה מבית הספר, פנה אליה והחל לשוחח עימה בעיקר ברוסית, על אף שהיא אינה דוברת ואינה מבינה את השפה. הנאשם הציע לקטינה לבוא עימו, אמר לה שיש לו אוכל ומים והציע לה לעשן. הקטינה לא הבינה את כל דברי הנאשם וסברה לתומה כי הנאשם זקוק לעזרה, על כן התלוותה אליו וצעדה אחריו לכיוון שאליו הוביל אותה.

הנאשם הוביל את הקטינה לבניין מגוריו, לפני דלת הכניסה לדירה אמרה הקטינה לנאשם שהיא לא רוצה להיכנס ושהיא רוצה ללכת הביתה. הנאשם אחז בידה, משך אותה והכניסה אל תוך הדירה, נעל את הדלת ולקח את המפתחות.

בדירה, עישן הנאשם סמים ב"באנג" והציע לקטינה לעשן, אך היא סירבה. בהמשך, אחז הנאשם במותניה של הקטינה, הוליך אותה אל חדר השינה שלו, שם בעל אותה שלא בהסכמתה החופשית, זאת כשהוא מתעלם מכך שהיא מבקשת מספר פעמים ללכת לביתה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2110261708' autoplay='0' credit='' desc='שחזור האונס באשדוד' poster='' kid='1_jzu2tx6r' duration='']

עו"ד מורן גז מפרקליטות מחוז דרום טענה כי על הענישה במקרה זה גם להעביר מסר חד וברור כי ניצול נפשי של בני אדם למטרות סיפוק יצרי מין ראוי לכל הוקעה, במיוחד כך הוא כאשר קורבנות הניצול הם קטינים, אשר יכולתם להתגונן מפני עבריין מין בוגר מוגבלת.

בגזר הדין צוין כי "הנאשם גילה חוסר אמפטיה לסבל הנרחב שהוא גורם לקטינה במעשיו תוך התמקדותו בסיפוק יצרו. הנאשם לא שעה לבקשותיה של הקטינה לצאת מביתו ורק לאחר שביצע בקטינה את זממו, כשהקטינה דחפה אותו בכוח מעליה וביקשה ממנו שיפתח את הדלת ויאפשר לה ללכת ואם לא יעשה כן היא תפנה למשטרה, פתח הנאשם את דלת הדירה ואמר לקטינה שלא תספר לאיש על מה שקרה. במהלך כל אחד משלבי האירוע יכול היה הנאשם לסגת מתכניתו ולאפשר לקטינה להמשיך בדרכה אך בחר שלא לעשות כן, תוך שניצל את פער הכוחות והגיל שבינו לבין הקטינה. אין ספק שמעשי הנאשם ילוו את הקטינה ומשפחתה עוד שנים רבות".

קמפיין תמיכה בנערה שעברה אונס באשדוד
קמפיין תמיכה בנערה שעברה אונס באשדוד

בעקבות המקרה, שלטי חוצות נתלו באשדוד במסגרת קמפיין תמיכה בנערה, ואביה סיפר על התחושות הקשות שמלוות את המשפחה: "אני רוצה שהאנס המנוול יסורס וייקבר בכלא. הילדה שבורה ומפורקת. היא לא מבינה מה קורה אתה בכלל, היא מאוד מבולבלת. כולנו כאובים וכעסים. לא יודע איך אפשר להתמודד עם כאב שכזה". כשנשאל אביה מה חש כאשר בתו סיפרה לו על האירוע, סיפר: "היא ילדה מופנמת, אני מאוד גאה בה על האומץ לבוא ולספר על מה שקרה".