רופא בכיר בבי"ח במרכז נעצר בחשד שאנס מטופלות - בהן קטינה

פרופ' לרפואה מוכר מאוד בתחומו נעצר בגין עבירות מין שביצע לכאורה במספר מטופלות בביה"ח ובקליניקה פרטית בה טיפל. "החשוד ניצל את מצוקתן של המטופלות, ברוב המקרים במסווה של טיפול"

זמן צפייה: 01:17

רופא בכיר בדרגת פרופ' בשנות ה-60 לחייו, מוכר מאוד בתחומו ומועסק בבית חולים במרכז הארץ, נעצר הבוקר (ראשון) על ידי חוקרי משטרת ישראל בחשד לאונס ועבירות מין נוספות שביצע לכאורה במספר מטופלות, בהן גם קטינה מתחת לגיל 14, בבית החולים בו עבד ובקליניקה פרטית בביתו.

על פי החשד, הרופא חשוד שפגע במינית לאורך שנים במטופלות ו"ניצל את מצוקתן של המטופלות, בעוד שברוב המקרים עבירות המין לכאורה בוצעו במסווה של טיפולים רפואיים". בכוונת המשטרה להביאו מחר לבית המשפט השלום בת"א לדיון להארכת מעצר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב תקלות באתר "רמזור": ניתן יהיה להשתמש בתו הירוק הקודם

לאחר שהודיע על פרישה: נשיא הפיליפינים מריץ את בתו לנשיאות

80 אלף פעוטות ללא פתרון: החלה השביתה במעונות היום ברחבי הארץ

החקירה הסמויה בעניינו של הרופא הבכיר החלה לפני כחודשיים ונמשכה מספר שבועות, כאשר אישה דיווחה לבית החולים בו טופלה כי הרופא המדובר אנס אותה לפני 9 שנים, כשהייתה קטינה. בהמשך, החקירה הובילה לנשים נוספות שאותן הרופא תקף מינית לכאורה, בין היתר גם את אמה של המטופלת.

עם הפיכתה של החקירה לגלויה, חוקרי המשטרה ביצעו חיפוש במשרדיו של הרופא והחרימו מסמכים שלטענתם רלוונטים לחקירה, זאת במקביל למעצרו הבוקר. בתוך כך, המשטרה נערכת לקבל את תלונותיהן של נשים נוספות מכל רחבי הארץ בעקבות הפרסום.

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה: "הפרטים שנחשפו מזעזעים. מחריד לגלות שהאדם הזה המשיך במעשיו במקום שאמור היה להוות עבור אותן נשים המרחב הכי בטוח שיש. כולנו צריכות לחזק את אותן נשים שאזרו אומץ לחשוף את הדברים, אין דרך אחרת לעצור עבריינים שכאלה אלא בחשיפת מעשיהם ולא מובן מאליו שנפגעות מצליחות להביא עצמן לחשוף את הזוועות".

יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית, מסרה בתגובה למעצרו של הרופא: "אלימות ופגיעה מינית של צוותים רפואיים במטופלות ומטופלים היא תופעה נפוצה. אנחנו קוראות למשרד הבריאות להפסיק לגרור את רגליו, להתחיל להכיר בתופעה הנפוצה הזאת ולטפל בה בנחרצות. מדובר בדיני נפשות".