חשיפת חדשות 13: הוארך מעצרו של החוקר מלהב 433 שחשוד בהעברת מידע לעבריינים

לאחר שנחשף אמש כי שוטר שעסק בהאזנות סתר העביר מידע לגורמים עבריינים, המשטרה האריכה את מעצרו ב-5 ימים, כשבמקביל בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על שמו. "כנסתי לברר פרטים על גורמים שהיו חלק מביצוע המשימה שלי", מסר השוטר בחקירתו

זמן צפייה: 02:51

המשטרה האריכה היום (רביעי) ב-5 ימים את מעצרו של השוטר מיחידת הדגל להב 433 של המשטרה, שעל פי החשד העביר מידע פנימי לגורמים עבריינים - כפי שנחשף אמש לראשונה בחדשות 13. במקביל, בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על שמו.

בגרסה שנתן השוטר בחקירתו, סיפר לחוקר מח"ש כי סך הכל ביצע את המשימות שהוטלו עליו: "במסגרת העבודה שלי נכנסתי לברר פרטים על גורמים שהיו חלק מביצוע המשימה שלי. לא נפגשתי, לא דיברתי ולא העברתי שום מידע לעבריינים".

יחידת להב 433
יחידת להב 433

כזכור, החשד נגד השוטר התעורר לאחר שקצין אחר ביחידה זיהה התנהגות בלתי ראויה מצדו של החוקר, כאשר האחרון התחיל לברר לפרטי פרטים מידע על עבריינים מאזור הצפון.

הקצין העביר את המידע למח"ש, שהחלה בתחילת השבוע בחקירה סמויה סביב התנהגות השוטר. בעקבות רמת הרגישות של הדברים אליהם נחשף, הוחלט לבסוף לבצע את מעצרו, ואתמול הוא נחקר.

בתוך כך, גורמים ששוחחו אמש עם חדשות 13 מסרו כי השוטר שירת בתפקיד מאוד רגיש בצה"ל, בטרם החל את שירותו במשטרה. לצד זאת, טרם ברור אילו פרטים מסר בדיוק השוטר לאותם גורמים עבריינים, וכעת בודקים גם אם הייתה לו התנהגות דומה בעת שירותו בצה"ל.

תגובת משטרת ישראל: "השוטר גויס למשטרה לפני כ-4 חודשים ללהב 433, ועבר את הסיווג הביטחוני הנדרש. במהלך התקופה הקצרה שבה הוא משרת, הוא עבר הכשרה והשתלמות מקצועית במשך כחודשיים לתפקיד שאליו היה מיועד. בשל סירובו לצאת לקורס עקב רצונו להתפטר מהמשטרה - זימונו לקורס הקרוב בוטל.