אריה שיף הורשע בהמתה בקלות דעת; תיבדק כשירותו לעבודות שירות

תושב הדרום שירה למוות באדם שניסה לגנוב את רכבו הודה בכתב האישום נגדו. השופטת הורתה לבדוק אם הוא מסוגל לבצע עבודות שירות. מנגד, הפרקליטות צפויה לבקש מאסר בפועל

אריה שיף, שירה למוות באדם שניסה לגנוב את רכבו

אריה שיף, תושב ערד שירה למוות באדם שניסה לגנוב את רכבו בנובמבר אשתקד, הודה היום (שני) בכתב האישום נגדו והורשע בהמתה בקלות דעת. השופטת הורתה לבדוק אם יוכל לבצע עבודות שירות. למרות זאת, הפרקליטות צפויה לבקש מאסר בפועל.

כזכור, לפני כעשרה חודשים, השר לביטחון הפנים דאז אמיר אוחנה נפגש עם שיף ואמר לו כי "כתב האישום נגדך לא צריך היה להיות מוגש, ומשהוגש – צריך לבטלו". אוחנה הוסיף כי בניגוד לדעה הציבורית הרווחת, "הבעיה איננה בחוק ולא בלשון החוק", לדבריו, אלא "במפרשי החוק. ברצותם - יעניקו לחוק פרשנות מצמצמת עד כדי מאיינת, וברצותם - פרשנות רחבה ומאפשרת. הם נטלו לעצמם את הכוח ליצוק תוכן או לרוקן מתוכן את החוק. כל מקרה צריך להיבחן לאור מכלול הנסיבות המרכיבות אותו".

אריה שיף, שירה למוות באדם שפרץ לרכבו בערד
אריה שיף, שירה למוות באדם שפרץ לרכבו בערד | צילום: חדשות 13

הפגישה בין השניים התקיימה שבוע בלבד לאחר שאוחנה קרא לפרקליטות לחזור בה מכתב האישום, ואמר על שיף כי הוא "אזרח שומר חוק, מתנדב במשטרה שהדף פגיעה ברכושו ופגיעה פוטנציאלית בחייו".

בכתב האישום שהוגש בתחילת השנה נכתב כי שיף "גרם בקלות דעת למותו של הפורץ בכך שירה לעבר הרכב לאזור בו ישב, כשהוא נוטל סיכון בלתי סביר לגרימת מוות". בליל האירוע היה ביתו של שיף בשיפוצים, והוא ואשתו ישנו בקראוון סמוך לביתם. בסרטון ממצלמת האבטחה ניתן לראות את החשודים מגיעים ברכב שלהם לרחוב שבו גר שיף, פורצים למכונית ומנסים להניעה.

בשלב זה, דקה אחרי שהפורצים הגיעו למקום, שיף שהתעורר משינה נראה יוצא מהקראוון, צועד לעבר הרכב וצועק לו לעצור. מוחמד אל-אטרש, שניסה לגנוב את כלי הרכב, מתחיל בנסיעה, ושיף שולף את האקדח שהוא מחזיק בידו ויורה פעמיים - פעם אחת לעבר הרכב שלו, שבו יושב אל-אטרש, ופעם שנייה - לעבר הרכב שבו ישבו החשודים שסייעו לו. זמן קצר לאחר מכן נראה רכב המילוט חוזר שוב לזירה ונמלט מהמקום.