פגע מינית באמא למטופל ובקטינות: פרופ' אריה לוין הואשם באונס ובמעשים מגונים

על פי כתב האישום שהוגש ע"י הפרקליטות נגד הגסטרואנטרולוג ומנהל יחידה בבי"ח וולפסון, פרופ' לוין ביצע בין היתר מעשים מגונים בקטינה בת 12 ובקטינה נוספת בת 16, ובנוסף נגע באיבר מינן ובחזה של שתי מטופלות שהגיעו לבדיקה. "המעשים בוצעו תוך ניצול חמור של האמון"

פרופ' אריה לוין מומחה גסטרו חשוד עבירות מין

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד פרופ' אריה לוין, גסטרואנטרולוג ילדים ומנהל יחידה בבית חולים וולפסון, בגין עבירות אונס, ומעשים מגונים. את העבירות ביצע בארבע ממטופלותיו ובאמו של קטין שהיה מטופל אצלו.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הדס פתל וקורל שריג-פאפו, לוין ביצע עבירות מין בארבע ממטופלותיו. בין היתר, בטענת שווא שמדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הנדרשים לטיפול במחלתן. בנוסף, לוין אנס את אימו של אחד ממטופליו הקטינים, באמצעות החדרת אצבע לאיבר מינה, אשר הגיעה למשרדו לאסוף מסמכים השייכים לבנה.

כתב האישום מפרט כי באחד מהמקרים המתוארים בכתב האישום טיפל הנאשם בקטינה בת 12, במהלך הביקורים ביצע הנאשם בקטינה מעשים מגונים וכן בעל אותה (באמצעות אצבעותיו); במקרה אחר, ביקש לוין, ששימש כראש מחלקה, ממטופלת בת 16, אשר טופלה על ידי רופא אחר במחלקה, להיכנס אליו לבדיקה.

לאחר שהורה לקטינה להתפשט ביצע בה בדיקה רקטלית ובעל אותה במרמה (באמצעות אצבעותיו). בנוסף, לוין ביצע מעשים מגונים בשתי מטופלות נוספת בין היתר נגע באיבר מינן ובחזה שלהן עת היו על מיטת המטופלים ולאחת מהן בתום הטיפול הכניס את ידו מתחת לחולצתה, נישק את החזה שלה, נצמד אליה בעוד איבר מינו זקור ועוד.

במקביל הגישה הפרקליטות בקשה לאיסור עיסוק וקביעת תנאים מגבילים בין היתר במטרה לאסור על הנאשם לעסוק ברפואה, להתקרב לבית החולים וולפסון ועוד. במסגרת הבקשה ציינו עו"ד פתל ושריג-פאפו: "המעשים בוצעו על ידי המשיב תוך ניצול חמור של האמון שנתנו בו המתלוננות ובני משפחותיהן, התלות המוחלטת של המתלוננות, תמימותן ופערי הידע. כן ניצל המשיב את הצורך במגע ובבדיקה פיזית במסגרת הטיפול במחלתן של המתלוננות ואת היותן חסרות אונים בעודן חשופות לחלוטין בפניו. חומר הראיות מלמד כי המשיב ביצע את המעשים במתלוננות בעודן מצויות בנקודת שפל בחייהן, כאשר חלקן נלחמו על חייהן או על חיי יקיריהן".

פרקליטו של לוין, עורך הדין ליאור אפשטיין מסר בעקבות כתב האישום: "בתוגה קיבלנו את החלטת חברינו בפרקליטות שלא לקבל את עמדתנו וגרסת מרשנו לגבי שתי התלונות הקשורות לעבירת האינוס במהלך בדיקה. עיניינם של האישומים הנוספים אינו במסגרת יחסי חולה רופא ומטבע הדברים יבחן לעומקו בבית המשפט נציין כי החקירה הפנתה מאמצים רבים ליחס למעשים רפואיים הכרחים גוון של עבירות מיניות ועצם אי הגשת כתב אישום ביחס למקרים אלו למעלה מעשר במספר מלמד כי מדובר בתיק זירתי עובדתי וכשכזה השיח הציבורי אינו המקום לניהולו".

כזכור, התלונות נגד לוין התרבו באוקטובר האחרון, אז הוגשו חמש תלונות נוספות נגדו לאחר שפורסם שמו, בנוסף לחמש שהוגשו קודם לכן.

השופטת כריסטינה חילו אמרה בדיון להארכת מעצרו באוקטובר כי "החשד הסביר התחזק והתפרס על אירועים נוספים. מתוך 10 המלוננות מדובר בשלוש קטינות ובשלב זה יוחסו שתי עבירות אינוס - האחת בבגירה ואחת כלפי קטינה. קיים ספק בליבי אם ניתן לטעון טענה שמדובר בטענה של טיפול רפואי לנוכח אופי התלונה".