מזוודות הכביסה של אשת רה"מ והמתנות מהטייקונים: עדות ארי הרו

מתמלולי חקירת ראש לשכת רה"מ לשעבר שנחשפו בחדשות 13 עולה שסיפר בין היתר כיצד נתניהו גייס כספים למחאה נגד אולמרט ואיך רעייתו לקחה בגדים לחו"ל, כדי שיכובסו במלון. "לא רוצה להוציא שקל"

זמן צפייה: 05:42

רגע לפני ההכרעה בתיקי נתניהו: תמלילי חקירתו של עד המדינה, ארי הרו, נחשפו הערב (שני) במהדורה המרכזית בחדשות 13. מהתמלולים עולה כי בחקירתו סיפר הרו, בין היתר, כיצד נתניהו גייס כספים למחאה נגד אולמרט, איך אשתו שרה הייתה לוקחת בגדים לחו"ל כדי שיכובסו על חשבון המלון, ועל המתנות שקיבל הזוג מטייקונים.

תיק 2000 נפתח ביולי 2016, לאחר שראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, והיום - עד המדינה, עוכב בשדה התעופה מיד עם חזרתו לארץ ותחילת חקירתו. בחדר החקירות פגש העוזר הקרוב של נתניהו את ראש צוות החקירה, שלמה (מומי) משולם. "זה לא נעים שבאים ומחכים בשדה התעופה, אבל יש גם את האילוצים שלנו", אמר משולם. "לא הייתם יכולים פשוט להודיע לי?", שאל הרו, שנענה "לא".

כבר מרגע עיכובו בשדה התעופה ידעו החוקרים כי הרו סוחב איתו תיק פלילי. הוא נכנס ללשכת ראש הממשלה אחרי שדיווח שמכר את אחזקותיו בחברה שבה היה שותף, על אף שלא עשה זאת. על פי החשד, הוא אפילו עזר לחברה מתוך לשכת נתניהו. כאן, החוקרים הציעו לו את העסקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ למשותפת: השמיעו את קולכם, אך הביקורת על צה"ל – אינה אמת

סבא"א: כמות המים הכבדים של איראן – חריגה מהסכם הגרעין

עקב פרסום חדשות 13: הוצבו מיגוניות ביישובים שלא זכאים לממ"ד

ראש הממשלה בנמין נתניהו לצד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד רה''מ
ראש הממשלה בנמין נתניהו לצד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד רה''מ | צילום: חדשות 10

ראש צוות החקירה שאל את הרו: "תרצה לכרוך את זה בדברים נוספים, לנהל איזשהו סוג של משא ומתן. לא יודע. אנחנו פתוחים לשמוע את הכול". בשלב זה משולם פותח במונולוג יוצא דופן - מעטים כמוהו שמעתם, שמעיד על חודשים של נבירה בחצר האחורית של בני הזוג נתניהו.

"הופעל עליך לחץ אני בטוח, כל הזמן, להקים קופות למימון הטיולים של משפחת נתניהו. זה לחץ תמידי לשרת את הרצונות. ללכת לשלם עבור מלונות, שאין להם בכלל אישור מטעם המדינה, כולל טיסות", אמר ראש צוות החקירה. "כמו איזה הומלסים מבקשים מאנשים, כל מיני יהודים שאוהבים את המדינה. כל פעם גיליתי משהו חדש, הזדעזעתי, נדהמתי מהרשת הזאת, אם זה שיטת התרומות, שיטת הטיסות והמתנות".

ארי הרו (שני מימין) בפמליית ראש הממשלה
ארי הרו (שני מימין) בפמליית ראש הממשלה | צילום: חדשות 10

"ככה היית רוצה שהמדינה שלך תתנהל?", תהה משולם. "אני בטוח שלא, אבל נטלת בזה חלק, בסוף כשהספינה טובעת, כולם בורחים. בנימין נתניהו - שחלילה לא יצא מהכיס דולר, יורו, שקל, שבטעות לא יצא. ככה נבנה עוד בתים. קצת קשה, אנחנו בחוץ לא יכולים לתת הרצאה של 150 (אלף) שקל בחו"ל, לפחות נהנה ממנעמי החיים, ויש את החבורה הזאת סביבנו שתספק את זה, בפינוקים, במתנות, בטיסות, במזומנים".

משולם המשיך, ושאל את הרו: "היית רוצה שהחוק, המשטרה נעלים מזה עין? אנחנו כאזרחים שומרי חוק שרוצים שתהיה מדינה מתוקנת ולא מושחתת, נתעלם מכל זה?". לדבריו, "אנחנו מצפים מהמנהיגים שלנו שיהיו דמויות ראויות לחיקוי, ככה היינו רוצים שיתנהגו המנהיגים שלנו? שישימו את עצמם מעל הכול?".

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu And His Wife, Sara Attend A State Memorial Ceremony At The Tomb Of The Patriarchs, A Shrine Holy To Jews And Muslims, In Hebron
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: רויטרס

משולם התחיל לאיים במרומז על הרו, ואמר כי "אם צריך, עוצרים, הארכת מעצר, באים לשופט - יש לנו פעולות מפה ועד חיפה. זה תלוי בך. תקבל פרס - שכבת על הגדר. זה מצחיק אותך?". הרו השיב: "לא צחקתי". משולם המשיך והטיח בהרו כי "ידעת שיבוא היום הזה. ידעת, אבל לא ידעת עד כמה חמור. מקווה בשבילך שתקבל את ההחלטה הנכונה".

בשלב הזה הרו פגש את עורך דינו, רועי בלכר, והחליט לשתף פעולה עם החוקרים. הוא חזר לחדר ופגש שם את מפקד יאח"ה, כורש בר נור. "אני צריך ממך רשימה של דברים, סחורה, זה כמו שוק, אתה נותן, אני מחזיר. מה הסחורה שאתה נותן לי, תגיד לי רשימה", אמר בר נור.

תמונה של שרה נתניהו, שפרסם העיתונאי יגאל סרנה בפוסט בפייסבוק
תמונה של שרה נתניהו, שפרסם העיתונאי יגאל סרנה בפוסט בפייסבוק | צילום: פייסבוק

בתמורה, הרו סיפר איך משפחת נתניהו מימנה ארוחות על חשבון אחרים, הוא מדבר על מסמך שזייפו את חתימתו, כדי להכשיר את העסקתה העקומה של אודליה כרמון כעוזרת לנתניהו. הוא סיפר על מזוודות הכביסה שרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הייתה לוקחת איתה לחו"ל כדי שיכובסו על חשבון המלון.

"היא (שרה) הייתה מגיעה עם ארבע-חמש-שש מזוודות לנסיעה של ארבעה, חמישה ימים". החוקר שאל אותו אם הוא ראה את נתניהו לוקחת מזוודות מלאות בכביסה בזמן שבעלה כיהן כראש הממשלה. על כך השיב הרו: "ראיתי, אבל זה היה פחות. היא לא רוצה להוציא שקל מהכיס שלה, היא רוצה שאנשים אחרים יממנו. השנאה של שרה היום כלפי איילת שקד זה על זה. לא יודע מה זה היה. 10 אלף שקל".

בנימין ושרה נתניהו בטיול בוושינגטון
בנימין ושרה נתניהו בטיול בוושינגטון | צילום: אבי אוחיון, לע''מ

הרו סיפר שיש לזוג טייקונים בכל מקום בעולם שפוגשים אותם ונותנים להם מתנות כשהם מגיעים. הרו הוסיף שאנשי עסקים כמו רוני מאנה ודדי גראוכר העמידו קבוע את נהגיהם להסיע את שרה נתניהו, ואז מאשר את הסיפור שעונה על השאלה כיצד נתניהו גייס כסף בחשאי עבור מחאת המילואימניקים נגד אולמרט אחרי מלחמת לבנון השנייה. לאחר שנשאל "מאיפה הבאתם כסף?", הרו עונה: "מהתורמים. אני יודע שמי שניהל את זה ומי שהיה איש קשר היה יורם הורוביץ (יואב). הוא עבד עם עוזי דיין על הדבר הזה".

עם זאת, החוקרים לא מרוצים. על רוב הנושאים חלה התיישנות. מפקד יאח"ה אומר להרו כי "בשלב הזה מסתיים המשא ומתן - לא הולכים איתך להסכם. ברור לך שאתה חשוד לכל דבר ועניין, או קיי? שכחת משהו? זו ההזדמנות עכשיו".

"אני מדבר כל הזמן", השיב הרו. "אם אתה מסתיר משהו, חושש, זו הצומת האחרונה שבו אפשר לדבר על זה", הפציר בן נור. "תן לי כמה דקות. אני אמשיך לחשוב", ביקש הרו. זה לקח עוד כמה חודשים, אבל בסוף הרו חתם על הסכם עד מדינה. התיק נגדו - נסגר.