אישום נגד עד המדינה ארי הרו: "מכר חברה במכירה פיקטיבית"

ראש הסגל לשעבר של רה"מ נאשם בהסדר הטיעון במסגרתו הפך לעד מדינה בתיקי נתניהו, כי מכר את את החברה שלו לחברו ושמר על זיקה אליה חרף ניגוד עניינים. הוא צפוי לרצות 6 חודשי עבודות שירות

זמן צפייה: 05:42

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (שני) כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון נגד ארי הרו, שהיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, והפך לעד מדינה בתיקי 1000 ו-2000, בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת חברת 3H גלובל שהיתה בבעלותו. כתב האישום הוגש בהתאם להסכם עד המדינה עמו הגיעה הפרקליטות במסגרת תיקי נתניהו, והוא צפוי לרצות שישה חודשי עבודות שירות ולשלם קנס בסך 700 אלף שקלים. כמו כן, עורך הדין הראל ארנון, שייצג את הרו וייעץ לו בעניין חברת 3H גלובל, כי עשוי לעמוד לדין, בכפוף לשימוע בעבירות סיוע לקבלת דבר במרמה והלבנת הון.

מכתב האישום עולה כי הרו, שנכנס לתפקיד ראש הסגל של נתניהו בשנת 2014, התבקש להסדיר את נושא ניגוד העניינים, ולמכור את אחזקותיו ולנתק את זיקותיו לחברת 3H Global Ltd. הרו נאשם שמכר את החברה במכירה פיקטיבית לחברו, כדי לשמר את זיקתו אליה.

ראש הממשלה בנמין נתניהו לצד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד רה''מ
ראש הממשלה בנמין נתניהו לצד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד רה''מ | צילום: חדשות 13

עוד כתבות בנושא >>

מזוודות הכביסה של אשת רה"מ והמתנות מהטייקונים: עדות ארי הרו

עדות ארי הרו: נתניהו נפגש עם לוין ואלקין לקידום דרישות מוזס

מיהו המיליארדר המסתורי שהעביר חצי מיליון שקלים לעד המדינה ארי הרו?

כמו כן, הרו מואשם בניגוד עניינים בהקשר לפגישה בין ראש הממשלה ונשיא מדגסקר, הר רג'ונאריממפיאנינה. "הרו סייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו בהצלחתה של H3, ממנה לא ניתק זיקה", נכתב בכתב האישום.

כאמור, במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו, הוסכם כי הוא יודה בעובדות ויורשע בעבירה המיוחסת לו וכי הצדדים יעתרו במשותף לעונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700 אלף שקל.

ארנון מוזס. הרו הקליט את השיחה שלו עם נתניהו
ארנון מוזס. הרו הקליט את השיחה שלו עם נתניהו | צילום: חדשות 13

על פי כתב החשדות שנשלח לארנון הוא שימש כעורך דין במכירה הפיקטיבית וסייע בהוצאתה לפועל, ועל כן הוא חשוד בסיוע לקבלת דבר במרמה. בנוסף, הוא חשוד כי ביצע פעולות ברכוש אסור בהתאם לחוק איסור הלבנת הון, במטרה להסתיר או להסוות את מקורו ואת זהות בעלי הזכויות בו.

עורך דין ד"ר הראל ארנון, המיוצג על ידי עורך דין ירון קוסטליץ, מסר בתגובה: "על אף עגמת הנפש שבקבלת ההודעה, אני חש הקלה כי חקירה שהחלה לפני כחמש שנים מתקרבת לסיומה. כעת, אני מאמין כי נצליח לשכנע את הפרקליטות שיש לסגור את התיק".

כזכור, הרו משמש כעד מדינה במשפט נתניהו, במסגרת תיק 1000, בו נאשם ראש הממשלה שקיבל מתנות בסכומים של מאות אלפי שקלים מבעלי הון תוך ניגוד עניינים. כמו כן, הרו משמש כעד מדינה בתיק 2000, במסגרתו נאשם נתניהו שניהל שיחה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, כדי שהאחרון יעניק לו סיקור חיובי בתמורה להגבלת העיתון המתחרה "ישראל היום". הרו נכח בפגישה והוא זה שהקליט את השיחה. במסגרת הפרשה נתניהו מואשם במרמה והפרת אמונים, ומוזס מואשם בניסיון למתן שוחד.