האלימות בחברה הערבית: מנהלת בית ספר בעראבה נורתה - מצבה בינוני

רודינה שלאעטה, מנהלת בית ספר כבת 40, נורתה סמוך לביה"ס בעיר עראבה. האישה פונתה במצב בינוני לביה"ח פוריה שבטבריה. משרד החינוך: "חצייה נוספת של קו אדום". מחר תתקיים שביתה בנושא

זירת הירי במנהלת בית הספר בצפון

רודינה שלאעטה, מנהלת בית ספר בת 49 נורתה הבוקר (שני) בעראבה שבצפון, בסמוך לביה"ס. האישה פונתה לחדר הלם בבית חולים פוריה שבטבריה במצב בינוני, עם פגיעות ירי בפלג גופה התחתון. שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום, אספו ממצאים וביצעו פעולות חקירה לאיתור החשודים בירי. הרקע לאירוע נבדק.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מגנים בחריפות את נסיון הפגיעה באשת החינוך ומוסיפים, כי מדובר בחציית כל קו אדום שיש בו כדי לערער ולסכן את המרחב החשוב ביותר לתלמידים, המוסד החינוכי.על רקע האירוע, המשרד מלווה את מנהלת בית הספר באופן צמוד ומעניק לה את כל התמיכה הנדרשת. לצד זה, המשרד גם מלווה את התלמידים והמורים באופן צמוד באמצעות גורמי המקצוע המוסמכים מהשירות הפסיכולוגי הייעוצי".

במשרד החינוך גינו בחריפות את הפגיעה הקשה במנהלת בית הספר בעראבה: "זוהי חצייה נוספת של קו אדום, שיש בו כדי לערער ולסכן את המרחב החשוב והמשמעותי ביותר לתלמידים, המוסד החינוכי. אנו קוראים למשטרה להפוך כל אבן, כדי להגיע לפוגעים ולמצות עמם את הדין.

"על רקע האירוע החמור, המשרד מלווה באופן צמוד את מנהלת בית הספר, ומעניק לה את כל התמיכה הנדרשת. לצד זה, המשרד גם מלווה את התלמידים וצוות ההוראה באמצעות גורמי המקצוע המוסמכים מהשירות הפסיכולוגי הייעוצי, אשר מעניקים להם תמיכה וליווי אישי".

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, אמרה: "הירי אל מנהלת בית הספר בפתח בית הספר, הינו מעשה שאסור לעבור עליו לסדר היום. חובת משטרת ישראל לשים את היד על העבריינים, ולמצות איתם את הדין. אני בקשר עם הגורמים הרלוונטיים במשרד לביטחון פנים, כדי להבטיח את ההגנה של מערכת החינוך מפני מעשים כאלה בעתיד. אני מאחלת למנהלת בית הספר רפואה שלמה, וחזרה מהירה לבית הספר".

בתוך כך, הסתדרות המורים הודיעה כי מחר תתקיים שביתת מחאה בכל מערכת החינוך בעראבה, בעקבות ירי על מנהלת חטיבת הביניים "אל בוכארי" בעיר. מדובר בגני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, ותיכונים. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, גינתה את האירוע ואמרה: "מדובר בחציית קו אדום, לא ניתן לפשע ולאלימות להשתלט על מערכת החינוך. אנחנו קוראים לכוחות הביטחון למצוא את הפושעים ולמצות עמם את הדין".