"צעק 'אללה אכבר', כיוון - וירה": המחבל מצומת תפוח מואשם ברצח

מכתב האישום שהוגש נגד מנתצר שלבי עולה כי במשך תקופה התאמן המחבל בנשק על מנת לבצע פיגוע ולרצוח חיילים או אזרחים. בחודש שעבר, הגיע לצומת עם נשקו, פתח בירי - ורצח את יהודה גואטה

יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח

לבית המשפט הצבאי יהודה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד מנתצר שלבי, המחבל שפתח בירי לעבר תחנת אוטובוס בצומת תפוח בחודש שעבר, רצח את יהודה גואטה וגרם לפציעתם של בניה פרץ ועמיחי חלא. בנוסף לאישום ברצח, שלבי מואשם גם בניסיון לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק וכן בשיבוש הליכי משפט.

בכתב האישום נכתב כי כבר לפני תקופה החליט שלבי, תושב תרמסעיא בן 44, לבצע פיגוע ולרצוח חיילים או אזרחים יהודים. כמה ימים לפני הפיגוע, הוא כתב צוואה, עדכן את אשתו ואף ירה עם אקדח שהיה ברשותו בשטח חקלאי, "על מנת לבדוק שהוא תקין ויורה", לשון כתב האישום.

לכתבות נוספות בנושא >>

אמו של הנרצח בצומת תפוח: "הכי חשוב למצות עם המחבל את הדין"

מת מפצעיו הצעיר שנורה בפיגוע בצומת תפוח – המחבל נעצר

דיווח פלסטיני: משפחת המחבל מצומת תפוח הוזהרה שלא לסייע לו

מונתסר שלבי, המחבל מהפיגוע בצומת תפוח
מונתסר שלבי, המחבל מהפיגוע בצומת תפוח

ביום הפיגוע ב-2 במאי, בשעות אחר הצהריים, נטל שלבי את האקדח, מילא את המחסנית ולקח איתו עשרות כדורים נוספים. כשנכנס לרכבו, דרך את האקדח, הניח אותו על המושב שלצד כיסא הנהג וכיסה אותו בשטיח תפילה. אז, נסע לכיוון הצומת, "מתוך כוונה לבצע את הפיגוע ולגרום למותם של יהודים בכוונה".

בשעה 18:00 הגיע המחבל לצומת תפוח, "עצר את רכבו, נטל את האקדח, קרא 'אללה אכבר', כיוון את הנשק לעבר העומדים בתחנה - וירה מספר רב של כדורים ממרחק קצר". בכתב האישום נכתב כי שלבי חדל מלירות רק לאחר שקנה האקדח התפוצץ והפסיק לפעול. לאחר שביצע את הירי, נמלט מהמקום והצליח להסתתר במשך יומיים עד שנלכד.

צומת תפוח, זירה, פיגוע, משטרה
זירת הפיגוע בצומת תפוח | צילום: רפי אביטל

כתוצאה מהירי, יהודה גואטה נפגע בראשו ונפצע באורח אנוש. כמה ימים לאחר מכן, הוא מת מפצעיו בבית החולים. יחד איתו, נפצעו גם בניה פרץ ועמיחי חלא, באורח אנוש וקל, בהתאמה. פרץ עדיין מאושפז עקב פגיעה בריאותיו, והוא סובל משיתוק בכל גפיו מהצוואר ומטה. חלא שוחרר זמן קצר לאחר שאושפז.