לאחר 5 שנים: 17 שנות מאסר לאחד האחראים לרצח העבריין שהפך לסוכן

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את הסדר הטיעון, שבמסגרתו הורשע רומן אגרונוב לפי הודאתו בסיוע לרצח אנטון רומן, עבריין שחצה את הקווים והפך לסוכן משטרתי

חצה את הקווים ושילם בחייו, רומן אנטון

הסדר טיעון עם כתב אישום מתוקן הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד, במסגרתו נגזרו על רומן אגרונוב 17 שנות מאסר בפועל, זאת לאחר שהרשיע אותו על פי הודאתו בסיוע לרצח וקשירת קשר לרצח לפשע, בגין חלקו ברצח אנטון רומן בשנת 2017. בנוסף, הוטל על אגרונוב פיצוי בגובה 35,000 שקלים.

רומן בן ה-43, עבריין שהפך לסוכן משטרתי, ונורה למוות בפרדס ברחובות ביוני 2017. מי שעומד מאחורי המעשה הם בני משפחת הפשע לביא. בסוף שנת 2016 גויס רומן כסוכן חשאי. הוא שוגר למעלה מ-40 משימות בקרב ארגון הפשיעה, תוך שהוא אוסף ראיות ומסייע לסכל בזמן אמת כוונות חיסול טרם יציאתן אל הפועל.

במהלך הפעלתו סייע רומן לפענח סדרה של מעשי רצח וניסיון לבצע חיסול באמצעות מטען בבניין רב קומות באשדוד, וכן הביא להגשת כתב אישום בבית המשפט המחוזי בלוד בגין קשירת קשר לביצוע פשע נגד שבעה חברים בארגון.

עמוס לביא, אחד החשודים ברצח אנטון רומן
העבריין עמוס לביא

לאחר משא ומתן הגיעו הצדדים להסדר, עו"ד גבי פאר הגיש כתב אישום מתוקן כנגד אגרונוב. על פי כתב האישום המתוקן אגרונוב, עמוס לביא, דוד פלוס, ס.נ ואחרים קשרו קשר לגרום למותו של אנטון רומן, ששימש כסוכן משטרתי.  לשם כך, קבע ס.נ להיפגש עם רומן במטרה לבצע עבודה יחדיו. לאחר פגישה ראשונה בה לקחו חלק גם אגרונוב ואחרים הובהר לרומן כי בכוונתם לפגוע באדם מסוים.

על מנת להוציא את התוכנית לפועל, קבעו רומן ואגרונוב להיפגש בשעות הערב, עם הגעתו של רומן לנקודת המפגש הוא התבקש על ידי אגרונוב להשאיר את הטלפון הנייד שברשותו, אז התחילו השניים לצעוד לעבר נקודה נוספת ובשלב מסוים עזב אגרונוב את המקום.

בסמוך לכך הגיע רכב עם אנשים נוספים והורו לרומן לעלות לרכב. לאחר נסיעה קצרה, ירדו שניים מנוסעי הרכב עם רומן, התרחקו מספר מטרים מהרכב, ואז אחד מהם ירה מטווח קרוב ברומן שבעה כדורים שגרמו למותו.