פרשת אצילי-מיכה: "להגיש תיק על עבירה זניחה? פגיעה אנושה"

עו"ד יהודית לייבה, הפרקליטה שהחליטה על סגירת התיק נגד שני הכדורגלנים, התייחסה לתחקיר חדשות 13 ולהחלטה שלא להעמיד אותם לדין על אספקת אלכוהול: "אין עבר פלילי, העבירה החמורה נגנזה – וזה השיקול העיקר"

זמן צפייה: 09:59

עו"ד יהודית לייבה, הפרקליטה שהחליטה על סגירת התיק נגד הכדורגלנים עומר אצילי ודור מיכה, התייחסה הבוקר (חמישי) בריאיון לאלמוג בוקר ורזי ברקאי בגלי צה"ל לביקורת על אי העמדתם לדין של שני הכדורגלנים על אספקת האלכוהול לקטינות כפי שנחשף בהתכתבויות שפורסמו בחדשות 13.

"אין להם עבר פלילי. העבירה החמורה נגנזה מחוסר אשמה וזה השיקול העיקרי לאי העמדה לדין על אספקת האלכוהול. להגיש תיק על עבירה זניחה זו פגיעה אנושה", אמרה עו"ד לייבה. יש לציין כי אספקת אלכוהול למי שמתחת לגיל 18 היא עבירה על החוק וזאת על אף שלייבה הבהירה כי מבחינת הכדורגלנים, הילדות היו בנות 17 וחצי – מתחת לגיל המותר.

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

על ההתכתבויות אמרה לייבה: "ההתכתבויות הוצאו מהקשרן ומציגות תמונה חלקית ולא את התמונה השלמה. הקטינות אומרות לכל הסביבה שמכירה את שני החשודים שהם יכולים לבדוק בנות כמה הן, הן חוזרות ואומרות כפי שאמרו לכדורגלנים שהן בנות 17 וחצי".

עוד היא אמרה כי "הם חשדו וביררו וזו התשובה שהם קיבלו. הם יכלו לפתוח גוגל? זו שאלה שחורגת מהתחום הפלילי. עצימת עיניים זו לא רשלנות. לא נמנענו מלבדוק. כל הפרשה הזו מדירה שינה מעיניי מאז ועד היום. הניצול המחפיר שהיה ויחס משפיל ומבזה כלפי נשים".

על הסוגיה הערכית אמרה הפרקליטה כי "הסנקציות של התאחדות לכדורגל זה לא בתחום המומחיות שלי. הפרקליטות הייתה צריכה לצאת באמירה ערכית. בסוף החליטו להודיע את ההחלטה המשפטית ואני חשבתי אחרת".