3 מאסרי עולם לעמירם בן אוליאל על רצח בני משפחת דוואבשה בדומא

ביהמ"ש המחוזי בלוד גזר על הצעיר שהורשע ב-3 עבירות רצח בפיגוע בכפר גם 20 שנות מאסר עבור עבירות נוספות. "מעשיו נבעו מאידיאולוגיה קיצונית וגזענות - הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים"

זמן צפייה: 00:31

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) שלושה מאסר עולם על עמירם בן אוליאל בגין רצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא ב-2015, ו-20 שנות מאסר נוספות על ניסיון רצח והצתת בית. בן אוליאל, כזכור, היה הנאשם במרכזי בפרשת והורשע במאי בשלוש עבירות רצח. מלבד עבירות הרצח, בן אוליאל הורשע בשתי עבירות נסיון רצח, שתי עבירות הצתה, וסעיף קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. כזכור, בן אוליאל זוכה מסעיף חברות בארגון טרור מחמת הספק.

בפתח הדיון, אמרה השופטת רות לורך: "בן אוליאל נותן היום את הדין על מעשים חמורים שביצע, שגרמו לתוצאה קשה מנשוא - אובדן חייהם של בני משפחה אחת, שלושה אנשים, ופציעתו הקשה של אחמד. מעשיו נבעו מאידיאולוגיה קיצונית וגזענות. הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים. תהיה זו תוצאה לא מוסרית בנסיבות המקרה לראות בפעולתו כמעשה אחד לצורך גזירת הדין".

עוד הוסיפה השופטת: "שקלנו את התנהלות רשויות החקירה של הנאשם - שב"כ הפעיל לראשונה מאז הקמתו אמצעים מיוחדים נגד נאשמים יהודים. הפעלת האמצעים פגעה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של הנאשמים, ופגעה בשלמות הנפש. הנאשם לא נטל אחריות". עו"ד יעל עצמון מפרקליטות מחוז מרכז התייחס לגזר הדין: "גזר דינו מעביר מסר חשוב - טרור הוא טרור. מי שיבצע פיגוע על רקע לאמני יענש".

עורך הדין של משפחת דאוובשה הגיב ואמר: "המשפט הזה חשף את הפשע והמסוכנות של המתנחלים. אנחנו היום אחרי הפשע הנתעב שעברה המשפחה. שום דבר לא היה מספק את המשפחה".

לכתבות נוספות בנושא:

הראיה החדשה במשפט דומא: גרסת אחמד דוואבשה שהיה בן 5 בפיגוע

הפיגוע בדומא: עמירם בן אוליאל הורשע ברצח 3 בני משפחת דוואבשה

הנער שהיה מעורב בתכנון הרצח בדומא הורשע בחברות בארגון טרור

עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל

עו"ד יצחק בם, שמייצג את בן אוליאל יחד עם עו"ד אשר אוחיון, התייחס לגזר הדין: "גורלו של עמירם הוכרע כאשר בית המשפט קיבל כראיה את ההודאה והשחזור שנעשה בעקבות עינויים ומחשש להמשכם. בהכרעת הדין בית המשפט התחמק מדיון בסתירות בין תוכן ההודאה לבין עדויות שמסרו עדי ראיה בזמן אמת ביחס למספר המציתים ותיאורם. כעת בית המשפט העליון יצטרך לתת דעתו לשתי הסוגיות האלה".

אוריין, אשתו של בן-אוליאל, תקפה את השופטים: "השופטים לא חיפשו שום צדק החליטו להרשיע את בעלי בכל מחיר. הם הרשיעו אותו למרות כל הראיות. אנחנו מתכוננים לעליון להוכיח את חפותו של בעלי. אנחנו מזועזעים. הרוצחים מסתובבים חופשיים".

לפני כשבוע, כזכור, המחוזי דחה את הראיה החדשה בתיק. הראיה, שנחשפה לראשונה כאן בחדשות 13, היא גרסתו של אחמד דוואבשה, הניצול היחיד שהיה בן 5 בלבד בזמן הפיגוע, מתוך ריאיונות שנתן לתקשורת הערבית.

כזכור, מכתב האישום עלה כי בן אוליאל ביצע את המעשה כפיגוע נקמה בתגובה לרצח של מלאכי רוזנפלד שאירע ביוני באותה שנה. מכתב האישום עלה כי "על מנת להגביר את אפקט ההרתעה והפחד ולהגביר את הפגיעה, חיפש הנאשם בית בתוככי הכפר, בעל סממנים המעידים כי הוא מיושב. לאחר שאיתר את הבתים המתאימים, ריסס הנאשם כתובות 'נקמה' ו'יחי המלך המשיח' והצית שני בתים בכפר בכוונה לגרום למותם של יושבי הבתים. כתוצאה ממעשיו של הנאשם מתו סעד, רהאם ועלי התינוק, ואילו אחמד, שהיה כבן חמש במועד הפיגוע, נפצע באורח קשה.

בהכרעת הדין נכתב כי "להודאותיו של הנאשם נמצאו תוספות ראייתיות שיש בהן כדי לעמוד בתוספת המאמתת של דבר מה נוסף: יכולת הנאשם לשחזר את האירוע, מסירת פרטים מוכמנים ששניים מהם אף לא היו בידיעת החוקרים בעת מסירתם - צבע הרכב שחנה בזירה וכן מאפייני החלון בבית השני וכיוון פתיחתו".

"ההתרשמות הבלתי אמצעית מהנאשם, במהלך חקירותיו המתועדות, עדותו במשפט הזוטא והתנהגותו באולם בית המשפט, הינה כי לא מודבר בנאשם המשתייך לקבוצת סיכון למסירת הודאות שווא. מדובר באדם פיקח, בעל זיכון יוצא דופן, בעל עוצמה וחוסן פנימי העומד על עקרונותיו ואינו 'נוטה לרצות' את חוקריו", כך בהכרעת הדין.