השוטר אמיר רז שרצח את אשתו מעיד בביהמ"ש: "מתנצל, זה מעשה נורא"

למעלה משנה אחרי שהוגש נגדו כתב אישום בגין רצח אשתו, דיאנה דדבייב בביתם המשותף ביישוב נעלה, אמר רז בבית המשפט כי הוא "מתבייש מאוד" ולא מודע למצבם של ילדיו. אמה של דיאנה התפרצה לעברו: "תסתכל לי בעיניים"

דיאנה רז, ובעלה אמיר רז החשוד שרצח אותה | צילום: חדשות 13

השוטר אמיר רז, שהואשם ברצח אשתו דיאנה דדבייב לאחר שירה בה למוות בפברואר אשתקד בביתם שביישוב נעלה, העיד היום (ראשון) בבית המשפט. "אני רוצה להתנצל על מה שעשיתי. זה לא יחזיר אותה, אבל אני יודע שזה מעשה נורא. אני לא יודע באיזה מצב הילדים, ואני מתבייש מאוד", אמר רז בבית המשפט. במקביל, אמה של דדבייב התפרצה לעברו בבית המשפט: "תסתכל לי בעיניים".

עוד אמר רז בעדותו: "מערכת היחסים שלנו הייתה מורכבת. מלאה באהבה, אבל עם המון עליות וירידות - בבית היה או גן עדן או גיהינום". עוד הוסיף רז: "פעם אחת דיאנה חזרה לבית ממשמרת לילה וראתה שהדלת לא סגורה עד הסוף. אני ישנתי בסלון. היא העירה אותי בבעיטות, וכשהבנתי על מה היא כועסת התנצלתי. התחילו מקרים של אלימות מילולית ופיזית. היא עשתה עלי מניפולציות".

דיאנה רז | צילום: חדשות 13

זאת ועוד, המשיך רז להעיד על מערכת היחסים בין השניים: "אני יודע שהיא אהבה אותי והיא לא עשתה שום דבר בכוונה - אבל היו דברים נוראיים. במשך השנים הגעתי למצב של כניעה מולה. היו מצבים שפחדתי ממנה. כשהיו לה התפרצויות זעם היא אמרה לי שאני גורם לה להוציא את הדברים האלה החוצה". בהמשך הוסיך לומר: "זה הגיע למצב שהרגשתי כמו מהגר לא חוקי בתוך הבית שלי, שאני צריך להצדיק את הקיום שלי בתוך הבית שלי".

כזכור, בסוף חודש פברואר אשתקד הוגש כתב אישום נגד רז, בו מתוארות הדקות שהובילו לאירוע האכזרי, ואלו לאחר מכן. על פי האישום, רז בן ה-33, קשר את ילדיו על כסאות קטנים לאחר ויכוח עם בת זוגו, ואז ירה בה לנגד עיניהם. מיד לאחר הירי הקטלני צעק הנאשם לאוזני ילדיו הבוכים: "יש! עכשיו אין אמא", ושחרר אותם מהחבלים.