אוחנה: אבקש ממבקר המדינה לבדוק הטענות על מנדלבליט והפרקליטות

לקראת סיום כהונתו, פרסם שר המשפטים פוסט בפייסבוק שבו תקף בחריפות את מערכת המשפט: "המערכות נגועות בניגודי עניינים, קליקות ושיקולים זרים. הגעתי מודאג - אני עוזב הרבה יותר מודאג"

זמן צפייה: 01:15

שר המשפטים אמיר אוחנה תקף היום (שבת) בחריפות את מערכת המשפט בפוסט שכתב בפייסבוק. השר אוחנה סיפר כי לקראת סיום כהונתו הוא צפוי להיפגש מחר עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ולבקש ממנו לבחון את הטענות שעלו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליטות המדינה. אוחנה הוסיף כי אם הדבר לא ייעשה, הוא יפעל להקמת ועדת חקירה ממשלתית "לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות".

עוד כתב שר המשפטים בפוסט כי "המערכות נגועות עמוק מדי בניגודי עניינים, בקשרים אישיים, קליקות ושיקולים זרים המונעים זאת. הגעתי מודאג - אני עוזב הרבה, הרבה, ועוד כמה פעמים הרבה יותר מודאג. רבים שקדמו לי זיהו במערכת המשפט חולי, נקמנות, היעדר שקיפות, ריקבון ועוד שלל תארים. אבל מה שחושפים כמה עיתונאים אמיצים בעת האחרונה ראו למשל מה שחושפת בימים האחרונים העיתונאית איילה חסון, אמור להיות רעידת אדמה של ממש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקבינט דן במתקפת סייבר נגד תשתיות בישראל, שנטען שאיראן ביצעה

ארגוני המגזר העסקי דורשים: מענק על כל עובד שיוחזר מחל"ת

בדיקות למלווים, ללא בידוד: כך יתנהל ביקור פומפאו בישראל

"יש במערכת גם אנשים המכירים באמור לעיל, אך יש פחד גדול ואימה לתת לדברים פומבי", המשיך אוחנה. "כל מי שעיניו בראשו רואה את הירידה חסרת התקדים באמון הציבור בפרקליטות ובייעוץ המשפטי לממשלה, ורק מי שהדבר איננו מדאיג אותו יכול להתעלם מכך. החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן. בינתיים, יש פרקליט מדינה לשעבר שנכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק".

בתגובה לטענת שר המשפטים מסר פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן כי "טענת אוחנה, שייחס לי פעולה שלא כחוק, היא מופרכת לחלוטין ומהווה חלק ממסע הדה-לגיטימציה המתמשך שלו כלפיי וכלפי פרקליטות המדינה, המונע משיקולים זרים וברורים. למותר לציין, שהשר אוחנה לא פנה אלי לקבל התייחסותי לטענה מופרכת זו לפני שפרסם ברבים את האשמותיו".

"העובדות בנושא הן פשוטות: בשלושת החודשים שלאחר תום כהונתי כפרקליט המדינה נותרתי עובד המשרד בחופשה. בתקופה זו המחשב האישי שלי נשאר ברשותי וגם כתובת המייל המשרדית המשיכה לשמש אותי. מדובר בפרוצדורה מקובלת לעובדים בחופשה והיא נעשתה בתיאום עם הגורם המוסמך", הדגיש ניצן. "מאחר שבתום התקופה שהיתי בבידוד, המחשב הוחזר פיסית למשרד ב-6 באפריל. בכל התקופה מאז סיום כהונתי כפרקליט המדינה ועד החזרת המחשב למשרד, עשיתי שימוש רק במייל האישי שלי ולא נכנסתי לכל מאגר מידע משרדי כלשהו".

פרקליט המדינה, שי ניצן, בטקס הפרידה מציפי לבני
פרקליט המדינה, שי ניצן, בטקס הפרידה מציפי לבני | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע הגיש שר המשפטים ערעור לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות על החלטתו של השופט מני מזוז שלא לפסול את עצמו מהדיון בנושא סמכותו של אוחנה להאריך את כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד, ובנושא סמכויותיו של שר המשפטים מול היועץ המשפטי לממשלה. בערעורו, טען אוחנה כי מזוז התבטא בעבר נגד שר המשפטים "באופן לא ראוי" ולכן סירובו לפסול את עצמו מדיון שעסק בסמכותו "פוגע פגיעה ממשית בטוהר ההליך המשפטי".

אוחנה טען כי "השופט מזוז התבטא בעבר על סיטואציה זו בדיוק בעת שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה, והביע את עמדתו באופן פומבי וחריג בשאלה מיהו הצודק בסכסוך, עובדה המונעת ממנו לעסוק בעתירה באופן בלתי תלוי ואובייקטיבי".