תיעוד בלעדי: המרדף שהוביל למותו של השוטר המתנדב

מתנדב המשטרה, רס"ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בסוף השבוע האחרון, הובא היום למנוחות. לידי חדשות 13 הגיע תיעוד חדש של המרדף שבסופו נהרג יחד עם שיחזור של המתנדב שהיה שם יחד איתו ונפצע, סיפר על רגעיו האחרונים: "הרגשתי שהאוטו עף עליי, עבר לידי בסנטימטרים, הרגשתי את חום המנוע"

זמן צפייה: 02:30

מתנדב המשטרה, רס"ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בסוף השבוע האחרון, הובא היום (ראשון) למנוחות. לידי חדשות 13 הגיע תיעוד חדש של המרדף שבסופו נהרג יחד עם שיחזור של המתנדב שהיה שם יחד איתו ונפצע, שסיפר על רגעיו האחרונים.

בתוך כך, מהתיעוד עולה כי במהלך הנסיעה שהסתיימה המותו של כרמלי, הרכב הפוגע נעצר, חמישה גברים יורדים ממנו ועל פי עדויות של המשטרה, ומתחילים לרקוד. ניידת שמבחינה בהם מהנתיב הנגדי עושה סיבוב פרסה והם מתחילים לברוח. בהמשך, ניתן לראות את הרכבה נוסע במהירות כשהוא נמלט לכיוון צפון וניידת המשטרה דולקת בעקבותיו.

המתנדב הנוסף ששהה יחד עם כרמלי, ארקדי מיכאלצ'וק
המתנדב הנוסף ששהה יחד עם כרמלי, ארקדי מיכאלצ'וק

המתנדב הנוסף ששהה יחד עם כרמלי, ארקדי מיכאלצ'וק, שיחזר את האירוע: "קיבלנו הודעה האם אנחנו עדיין נמצאים במקום של המחסום שלנו. הודיעו לנו שהרכב בורח מהניידת שלהם לכיוון שלנו. שמעתי את השריקה של הברקס, ראיתי את הפנסים בשניות, חישבתי לאן האוטו הולך לפגוע, וניצמדתי לניידת שלי שהייתי איתה כל הלילה. הרגשתי שהאוטו עף עליי, עבר לידי בסנטימטרים, הרגשתי את חום המנוע. הרגשתי את השריטות ופשוט הרמתי את הראש, חשבתי שזהו, זה נגמר".

למרות התוצאות הקשות, ארקדי רוצה רק דבר אחד, לחזור לשטח. "אני אחזור להתנדב במשטרה. זה לא ישבור אותי. אני נשאר עם המשפחה, משפחת המשטרה שלי, עם כל הקצינים, המפקדים וכל השוטרים שסביבי", אמר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206121938' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='הספדה של אלמנתו של עמיחי כרמלי, קרן ' poster='' kid='1_otcjqt1d' duration='']

אלמנתו קרן ספדה לכרמלי בהלווייתו:: "אהוב שלי אתה חלק בלתי נפרד מהגוף שלי, עשינו הכל ביחד, שיתפנו אחד, אב מדהים, ילדיך מערצים אותך, הלוואי שהיינו זוכים להזדקן ביחד. מודה לך על ילדינו שלנו לנחמה".

יובל, בתו של כרמלי, אמרה: "אבא, היית פשוט הכל, הבן אדם הכי טוב בישראל שיכלתי להכיר, תמיד כשהרגשתי קושי או צרה - הערצתי אותך, אני לא מצליחה לעכל שדפקו לנו על הדלת והודיעו לנו שנרצחת, מי יגיד לי כל הכבוד שהצלחתי לעשות חניה בשיעור נהיגה, ולקחת אותנו לטיולים, אתה לא תהיה בגיוס שלי ושל שגיא ולא בחתונה שלי ושל שגיא, אני אנציח אותך בכל דרך שאוכל, לא אשכח אותך ואדאג שמי שפגע בך ישלם על מעשיו. לעולם לא אשכח אותך". שגיא, בנו אמר על אביו: "אבא הערצתי אותך. האיש הכי טוב. תמיד הייתי לידי שהיה קשה. אוהב אותך אבא שלי".

מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון
מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון | צילום: באדיבות המשפחה

כזכור, רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב אגף התנועה של המשטרה, נדרס למוות ביום שבת על ידי חמישה תושבי רהט בכביש 412 (רחוב דרך המכבים) בראשון לציון. באירוע נפצעו באורח קל שני מתנדבי משטרה נוספים, ארקדי מיכאלצ'וק וגנאדי שניטמן, אשר שוחררו לביתם לאחר קבלת טיפול רפואי.

האירוע החל כאשר שוטרי תחנת ראשון לציון הבחינו לפנות בוקר (שבת) ברכב חשוד הפוגע במונית בעיר ונמלט מהזירה לכיוון צומת בית דגן, כאשר בהגיעם אל מחסום בידוק שכרות הם דרסו את מתנדבי המשטרה שפעלו במקום. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של רס"ר כרמלי במקום, ושלושת הפצועים פונו לבית החולים אסף הרופא.

זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון
זירת הדריסה בה נדרס עמיחי כרמלי | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

כרמלי, תושב ראשון לציון בן 46, שירת כמתנדב באגף התנועה, ביחידת ימת"א שפלה, למעלה מ-15 שנים. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים. סבו, רפ"ק משה כרמלי, שירת כקצין במשטרה, ובתפקידו האחרון היה סגן מפקד רצועת עזה וצפון סיני, אשר נהרג גם הוא בעת מילוי תפקידו, בגיל 44, כאשר רימון הושלך למכוניתו ברחוב הראשי של עזה בערב יום הכיפורים בשנת 1973.

בתום הערכת מצב מיוחדת במשטרה אמש, הוחלט כי אירוע דריסת המתנדבים ייחקר במישור הפלילי על ידי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה, כאשר רמת החשד הועלתה לרצח. בתום דיון בבית המשפט בראשון לציון שנערך היום, מעצרם של חמישה תושבי רהט החשודים במעורבות ברצח הוארך. מעצרו של נהג הרכב הדורס הוארך בארבעה ימים, ומעצרם של ארבעת יושבי הרכב הוארך ביומיים.