המפכ"ל בהלוויית מתנדב המשטרה שנדרס למוות: "פיגוע פלילי"

במהלך הלוויתו של מתנדב אגף התנועה של המשטרה בן 46 שנדרס למוות, ספדו לו אשתו וילדיו. המפכ"ל שבתאי הדגיש כי "העבריינים ישלמו מחיר כבד". אשתו קרן, ספדה לו: "עשינו הכל ביחד, שיתפנו אחד, אב מדהים, ילדיך מערצים אותך, הלוואי שהיינו זוכים להזדקן ביחד. מודה לך על ילדינו שלנו לנחמה"

זמן צפייה: 07:05

במהלך הלוויתו הערב (ראשון) של רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב אגף התנועה של המשטרה שנדרס למוות ביום ביום שבת, אליה הגיעו מאות בני אדם, ביניהם גם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי והשר לביטחון פנים עמר בר לב, אלמנתו קרן ספדה לו: "אהוב שלי אתה חלק בלתי נפרד מהגוף שלי, עשינו הכל ביחד, שיתפנו אחד, אב מדהים, ילדיך מערצים אותך, הלוואי שהיינו זוכים להזדקן ביחד. מודה לך על ילדינו שלנו לנחמה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206121938' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='הספדה של אלמנתו של עמיחי כרמלי, קרן ' poster='' kid='1_otcjqt1d' duration='']

יובל, בתו אמרה: "אבא, היית פשוט הכל, הבן אדם הכי טוב בישראל שיכלתי להכיר, תמיד כשהרגשתי קושי או צרה - הערצתי אותך, אני לא מצליחה לעכל שדפקו לנו על הדלת והודיעו לנו שנרצחת, מי יגיד לי כל הכבוד שהצלחתי לעשות חניה בשיעור נהיגה, ולקחת אותנו לטיולים, אתה לא תהיה בגיוס שלי ושל שגיא ולא בחתונה שלי ושל שגיא, אני אנציח אותך בכל דרך שאוכל, לא אשכח אותך ואדאג שמי שפגע בך ישלם על מעשיו. לעולם לא אשכח אותך". שגיא, בנו אמר על אביו: "אבא הערצתי אותך. האיש הכי טוב. תמיד הייתי לידי שהיה קשה. אוהב אותך אבא שלי".

המפכ''ל רנ''צ יעקב שבתאי סופד לרס''ר עמיחי כרמלי בהלוויתו
המפכ''ל רנ''צ יעקב שבתאי סופד לרס''ר עמיחי כרמלי בהלוויתו | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ספד לכרמלי: "היום משטרת ישראל ומדינת ישראל מלווים בדרכו האחרונה את רב סמל בכיר עמיחי כרמלי זכרונו לברכה, אשר נדרס למוות באחת ממשימות חייו בהן עסק בחמש עשרה השנים האחרונות. עמיחי הפך בבוקר יום שבת לסמל לאומי להתנדבות ולתרומה מצילת חיים בשירות משטרת ישראל".

"מאותן סיבות נכונות שירת גם סבו של עמיחי במשטרת ישראל, רב פקד משה כרמלי זיכרונו לברכה נולד ברומניה, עלה ארצה עם קום המדינה, התגייס למשטרה בשנות החמישים והיה לסגן וממלא מקום מפקד רצועת עזה וצפון סיני כאשר נפל במלחמת יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעבר מכוניתו ברצועת עזה. עמיחי פוגש כעת את סבו. שניהם שירתו במשטרה ונפלו בפעילות מבצעית, שניהם באותו הגיל למרות שביניהם ארבעים ותשע שנים. שניהם מודל לחיקוי, מודל לאהבת המדינה ואזרחיה", הוסיף המפכ"ל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206121900' autoplay='0' credit='' desc='הלוויתו של רס"ר עמיחי כרמלי ' poster='' kid='1_7id7ng9x' duration='']

לבסוף, המפכ"ל גרס כי מדובר באירוע פלילי: "התפתחות החקירה, העדויות והראיות הובילו אותנו לייחס לחשודים את עבירת הרצח החמורה. אנו נעשה הכל בכדי שאלו שעברו בצורה גסה, אלימה, וברברית על החוק, ישלמו מחיר כבד עם ענישה שתרתיע אחרים להימלט מפני שוטרים, ולנסות ולפרוץ מחסום משטרתי. אני רואה באירוע פיגוע פלילי לכל דבר ועניין".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206121901' autoplay='0' credit='' desc='מטח כבוד בהלוויתו של רס"ר עמיחי כרמלי ' poster='' kid='1_xqtrsfjz' duration='']

כזכור, רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב אגף התנועה של המשטרה בן 46, נדרס למוות ביום שבת על ידי חמישה תושבי רהט בכביש 412 (רחוב דרך המכבים) בראשון לציון. באירוע נפצעו באורח קל שני מתנדבי משטרה נוספים, ארקדי מיכאלצ'וק וגנאדי שניטמן, אשר שוחררו לביתם לאחר קבלת טיפול רפואי.

התמונה האחרונה של מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון
התמונה מהמשמרת האחרונה של מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון | צילום: באדיבות המשפחה

האירוע החל כאשר שוטרי תחנת ראשון לציון הבחינו לפנות בוקר (שבת) ברכב חשוד הפוגע במונית בעיר ונמלט מהזירה לכיוון צומת בית דגן, כאשר בהגיעם אל מחסום בידוק שכרות הם דרסו את מתנדבי המשטרה שפעלו במקום. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של רס"ר כרמלי במקום, ושלושת הפצועים פונו לבית החולים אסף הרופא.

מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון
מתנדב אגף התנועה רס''ר עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בראשון לציון | צילום: באדיבות המשפחה

כרמלי, תושב ראשון לציון בן 46, שירת כמתנדב באגף התנועה, ביחידת ימת"א שפלה, למעלה מ-15 שנים. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים. סבו, רפ"ק משה כרמלי, שירת כקצין במשטרה, ובתפקידו האחרון היה סגן מפקד רצועת עזה וצפון סיני, אשר נהרג גם הוא בעת מילוי תפקידו, בגיל 44, כאשר רימון הושלך למכוניתו ברחוב הראשי של עזה בערב יום הכיפורים בשנת 1973.

זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון
זירת הדריסה בכביש 412 בראשון לציון בה נדרס למוות כרמלי | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בתום הערכת מצב מיוחדת במשטרה אמש, הוחלט כי אירוע דריסת המתנדבים ייחקר במישור הפלילי על ידי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה, כאשר רמת החשד הועלתה לרצח. בתום דיון בבית המשפט בראשון לציון שנערך היום, מעצרם של חמישה תושבי רהט החשודים במעורבות ברצח הוארך. מעצרו של נהג הרכב הדורס הוארך בארבעה ימים, ומעצרם של ארבעת יושבי הרכב הוארך ביומיים.