הפרקליטות תערער על שחרורו המוקדם של עבריין המין אלון קסטיאל

פרסום ראשון: על דעתו של פרקליט המדינה עמית איסמן, בפרקליטות מחוז צפון הוחלט לעתור נגד החלטת ועדת השחרורים על שחרור מוקדם לאיש חיי הלילה שהורשע בעבירות של ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית

זמן צפייה: 02:57

פרסום ראשון: על דעת פרקליט המדינה עמית איסמן, בפרקליטות מחוז צפון הוחלט הבוקר (חמישי) לעתור נגד החלטת ועדת השחרורים, שקבעה מוקדם יותר השבוע כי עבריין המין אלון קסטיאל יקבל שחרור מוקדם.

ביום שני אישרה ועדת השחרורים את בקשתו לשחרורו מוקדם של קסטיאל, שהורשע בעבירות של ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. קסטיאל הואשם גם באונס, אך לא הורשע. לבקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע עד להחלטה אם לערער - בית המשפט אישר עיכוב של שבוע.

אלון קסטיאל בבית המשפט(חדשות עשר )
אלון קסטיאל בבית המשפט (ארכיון)

מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נמסר: "אנחנו עם דמעות בעיניים. בתוך יומיים, שלחנו לפרקליטות 18 אלף מיילים בדרישה לעתור נגד השחרור המוקדם של עבריין המין הסדרתי קסטיאל - והלחץ הציבורי עבד. אנחנו רוצות לפנות עכשיו לשרי, עירד, זהר, מיכל, עופרי, אור והנפגעות הנוספות שהעדיפו להישאר בעילום שם, ולומר - עשיתן את זה. הקול שלכן נשמע. מצטערות כל כך על מה שעברתן בשביל שנגיע לזה. אנחנו אתכן, מאחוריכן ולצדכן - לאורך כל הדרך. עכשיו חובת ההוכחה היא על הפרקליטות - הראו לנו שהאמון בנפגעות הוא לא רק מס שפתיים".

חגית פאר, יו''ר נעמ''ת
חגית פאר, יו''ר נעמ''ת | צילום: Nizzan Cohen

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה: "טוב עשתה הפרקליטות שהחליטה לערער על החלטתה השערורייתית של וועדת השחרורים, חבל שהדבר נעשה רק לאחר מחאה ציבורית רחבה. וועדת השחרורים הפכה לוועדת ״חופשי חודשי״ שמקצרת עונשים לעברייני מין באופן סדרתי?

"יש לחייב את הוועדה לתקן את העוול שנעשה ולחייב אותה לשמוע באופן ישיר את דבר נפגעות אלון קסטיאל, מה שלא נעשה עד כה בדיוניה על שחרורו", הוסיפה פאר, "איך ניתן לקבל החלטה שכזו מבלי לשמוע את עמדת הקורבנות מפיהן ולהסתכל להן בעינים?".

אלון קסטיאל, החשוד באונס, בדיון בהארכת מעצרו בביהמ''ש
אלון קסטיאל בבית המשפט (ארכיון)

בשנת 2018 נשלח קסטיאל לארבע שנות מאסר ועוד תשעה חודשים במסגרת הסדר טיעון, והוא מרצה את עונשו בכלא חרמון. בדיון הקודם בוועדת השחרורים טען קסטיאל כי הוא עבר את הטיפול הנדרש ואף קיבל אחריות על מעשיו. עם זאת, בחודש אוגוסט האחרון נדחתה בקשתו של קסטיאל לשחרור מוקדם.

השלטים שתלתה עירד מרציאנו בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל
השלטים שתלתה עירד מרציאנו בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל | צילום: מתוך פייסבוק

בעקבות החלטת ועדת השחרורים מוקדם יותר השבוע, עירד מרציאנו-צייגר, אחת המתלוננות נגד קסטיאל, תלתה ברחבי תל אביב שלטים בהם נכתב "אלון קסטיאל אנס אותי". בשיחה עם חדשות 13 היא אמרה: "הוא קיבל עונש לא מידתי, ועכשיו גם מבקש להפחית בעונשו. איך זה מסתדר עם הטענה שהוא מבין מה שהוא עשה?".

"אם הוא לוקח אחריות מלאה על מעשיו, כמו שהוא טוען, שימצה את העונש עד תומו", הוסיפה מרציאנו-צייגר, "יש פה כשל לוגי. אם הוא מבקש הקלה, זה אומר שהוא לא באמת מבין מה הוא עשה. זה פשוט ספין".

אלון קסטיאל
אלון קסטיאל