ועדת השחרורים קבעה: שחרור מוקדם לעבריין המין אלון קסטיאל

הוועדה אישרה את שחרורו המוקדם של עבריין המין, שהורשע בעבירות של ניסיון אונס ועבירות מין נוספות, ונשלח לארבע שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון. לבקשת הפרקליטות שצפויה לערער אושר עיכוב ביצוע של שבוע

זמן צפייה: 01:29

ועדת השחרורים אישרה היום (שני) את בקשתו לשחרורו מוקדם של אלון קסטיאל, שהורשע בעבירות של ניסיון אונס ועבירות מין נוספות. לבקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע עד להחלטה אם לערער, מהלך שהיא צפויה לעשות, בית המשפט אישר עיכוב של שבוע.

כזכור, בשנת 2018 נשלח קסטיאל לארבע שנות מאסר ועוד תשעה חודשים במסגרת הסדר טיעון, והוא מרצה את עונשו בכלא חרמון. קסטיאל הורשע בעבירות של ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. הוא הואשם גם באונס, אך לא הורשע.

בדיון הקודם בוועדת השחרורים טען קסטיאל כי הוא עבר את הטיפול הנדרש ואף קיבל אחריות על מעשיו. עם זאת, בחודש אוגוסט האחרון נדחתה בקשתו של קסטיאל לשחרור מוקדם.

אלון קסטיאל
אלון קסטיאל

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, אמרה בתגובה: "שחרורו המוקדם של קסטיאל הוא יריקה נוספת בפרצופן של הנפגעות ושל הציבור כולו. יותר מ-15 נשים התלוננו במשטרה. צריך לזכור שקסטיאל קיבל עסקת טיעון מקלה על עבירות אינוס, בעיקר בשל הדרישה ההזויה מהנפגעות לחשיפת הטיפול הנפשי שלהן. עכשיו גם שוכנעה ועדת השחרורים כי אינו מהווה יותר איום. טעות".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה: "ועדת השחרורים הפכה לועדת 'כל הקודם זוכה' - יידע כל עבריין מין שגזר הדין הוא רק פתח להתמקחות שערורייתית. איזה מסר נוראי לקורבנות עבירה, איזה מסר מזעזע לנשים אמיצות שאזרו אומץ להתלונן- בושה וחרפה".

מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נמסר: "ההחלטה לשחרר את קסטיאל היא סטירה אחת יותר מדי בפניהן של הנפגעות. קסטיאל הוא עבריין מין סדרתי, טורף שהותיר אחריו שורה ארוכה של נפגעות וקיבל 'הנחת כמות' ועונש פחות מסמלי מלכתחילה. אבל ועדת השחרורים אפילו לא עשתה את המינימום הדרוש ממנה בחוק - הנפגעות לא עודכנו על הדיון ולא ניתנה להן הזכות הקבועה בחוק להביע את עמדתן בפני הוועדה. אפילו היום, גופי התקשורת קיבלו הודעה על השחרור שעתיים לפני הנפגעות - עד כדי כך מערכת המשפט מוכנה למחוק אותן ולהתעלל בהן".

"מעבר למסר הציבורי המחריד של ההחלטה הזאת, היא מייצרת פגיעה אנושה וחוזרת בנשים שבהן פגע קסטיאל, והעובדה שוועדת השחרורים בחרה להוסיף לפגיעה שלהן, היא לא פחות משערורייה. אנחנו קוראות לפרקליטות למלא את תפקידה כשליחת הציבור ולערער על ההחלטה. את החרפה הזאת אנחנו חייבות וחייבים להסיר".